KiloByte Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei Jeg har interesse av å sette opp én mappe, eller et bibliotek, hvor jeg kan aksessere alle mapper jeg har rundt om på diskene mine. Dvs. at jeg har flere mapper med samme navn, som jeg har lyst til å binde sammen - ikke for å skrive, men bare for å lese av og ha det tildels mer oversiktlig. Se for deg at du har 4 harddisker, 4 partisjoner eller 4 logiske stasjoner (alt ettersom hvordan du ser på det). Og du har mapper på alle diskene, hvor av noen mapper har data som henger sammen med data på én av de forrige mappene fra de andre diskene (kan være pga. manglende diskplass til å ha alt på den første). Hvilke muligheter har jeg for å sette opp dette på XP, eller er det noen mulighet? Jeg har funnet mulighet for virtuelle mapper med toolkit fra microsoft, men den tillater bare én destinasjon per mappe - jeg vil binde sammen flere destinasjoner i én mappe. Er dog også usikker, men tror Vista eller Win7 har denne funksjonen (har enda XP, som skrevet). PS! Trenger ikke å være mulighet for å skrive til, bare for å lese av - jeg vil da kunne dele mappen med alt over nettverk, eller utforskeren, slik at jeg får oversikt over alt på et sted. Håper på et behjelpelig svar - og gjerne spør om det skulle være noe du lurer på. kb Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Dette kalles symlinks (eller biblioteker) men dessverre er dette kun tilgjengelig fra Windows Vista og nyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå