lkvamme Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hallo SLiter anno med hvilken bærbar spill PC jeg skal kjæpe meg. Lurte på om noen hadde giddet å tatt seg bryet med å forklare meg forskjellen mellom hvilken prosessor jeg skal velge? T.d Multicom har en Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W XPS bruker en INtel Core 2 Duo T9600 prosessor 2.80 Ghz Multicom er en mye dyrere maksin, men GHz på XPS er mye større en mulicom som bare har 1.6 GHz. ER det logikk i dette, eller er intel Core i7 en bedre prosessor selv om den er på 1,6.??? Setter pris på om noen kunne "rydde" opp i min forståelse av komponenter. Takker Lars Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 les litt om hva turbo boost er du så forstår du Lenke til kommentar
wim Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Dette har blitt sakt mange ganger før, men jeg kan gjenta det; du kan ikke bruke Gigahertz som målestokk for ytelse når prosessorene har helt forskjellig arkitektur. Det er mange andre faktorer som påvirker ytelsen, som lengden på intruksjonspipelinen, cache størrelse og hastighet osv. Lenke til kommentar
lkvamme Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 les litt om hva turbo boost er du så forstår du Hmm... forstår eg rett dersom eg tror en Intel i7 turbo boost core på 1.6 GHz blir boosta opp til 2,8 Ghz etter behov, og desom det er ein quatro core så kan ein gange dette med fire?? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Nei det kan du ikke. 4 kjerner på 2.8 GHz = 4 CPUer på 2.8Ghz. Du får ikke 2.8 GHz x 4, det går ikke ann å regne slik. Da måtte du ha hatt PERFEKT skalering uten overhead og det får du ikke. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Se bilde, det er stor forskjell på de prosessorne, Intel® Core™ i7 er de siste fra Intel, og som du ser i linken, så får den en del høyere score enn Intel® Core™2 Duo T9600. Så den er best! Comparison of Mobile Processors (CPU Benchmarks) Men du skal ha en spill pc, og da har skjermkort mye å si, så se i Laptop Video Graphics Cards - Benchmark List, og sammenlign skjermkortene på de 2 pc'ene. Se også oppløsning på skjerm osv. Men det har vært noen her på forumet, som har hatt trøbbel med turbo boost på stasjonære pc'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå