Perkeleh Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Sitter her i kveld og er en smule frustrert.. Har for litt siden byttet fra Tele2 til Eidsiva, og dette medførte modembytte. Og nå skulle jeg gjerne ha benyttet meg av det gamle modemet, men det er fadermeg ikke lett å logge inn på interface'n der.. Modemet står i bridgemodus, og gir visst ikke ut IP. Har googlet meg fram til at standardIP er 192.168.1.254, og når jeg kjører det og skriver det inn i webbrowser'n, får jeg opp "Skriv inn brukernavn/passord". Og da stopper det. Har prøvd de fleste kombinasjoner av blankt, admin med store og små bokstaver, administrator, 1234, 0000, ja det meste jeg kom på av standardpassord. Sitter nå og ser på undersiden av modemet, og der står det "Modem access code: [10 siffer]" Har også prøvd å skrive inn denne på flere måter, uten hell.. Noen som har tips/erfaringer med dette? Og en random ting til - eksisterer det egen IRC-kanal her? Takker -PK Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Prøvd: Brukernavn: Administrator (med stor A). Passord: 2elet / blankt ? Leste også noe på NGTforum om at brukernavn og passord var P+kundenr og 8-sifret aktiveringskode. Dette var visstnok relatert til PPPoE, men man vet jo aldri ettersom du nevnte noe om siffer. - Folk henger da litt rundt forbi på forskjellige nettverk og kanaler. #Hardware.no @ EFnet er en kanal f.eks Lenke til kommentar
Perkeleh Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Prøvd de fleste versjoner av standard brukernavn/passord som er på modem/routere, uten hell.. Og modemet har ikke PPPoE, det står i bridge-modus.. Er det mulig å resette firmware uten å logge inn på modemet? Ah kk, takker :-p Lenke til kommentar
substeve Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Du resetter med å bruke kulepenn der det står reset bak modemet (hold inne 10 sekunder +/-), men det spørs om det hjelper. Hvis ikke må du legge på ny firmware, det finnes på nettet for disse modemene. Default passord og brukernavn finner du også på nettet for denne modellen. Endret 29. november 2009 av substeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå