Gå til innhold

Ferdigutfylle et "file"-attributt i en form.

Anbefalte innlegg

Hei.

På en side jeg lager kan brukere uploade filer til en database. Jeg ønsker at de skal kunne redigere filen de uploadet. Derfor er det ønskelig at de skal få opp et edit-form hvor de kan slette eller velge en ny fil som skal lastes opp. Men jeg er nesten avhengig av at navnet på filen de allerede hadde lagret kommer opp i selve tekstboksen som hører med file-inputt-typen (tekstfeltet til venstre for den obligatoriske browse-knappen).

Er det noen måte å edite innholdet i denne tekstboksen? Den er grået ut, så får ikke skrevet noe i den, men når jeg velger en fil kommer det jo opp innhold i den.

Trenger dette for å sjekke om filnavnet ble endret eller om filnavnet ble fjernet helt for å vite om filen ble editert, slettet eller ikke gjort noe med i det hele tatt.

Bruker php og mysql.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Du kan ikke "endre" denne boksen. Boksen er til for å velge en lokal fil som brukeren vil laste opp til din webside, og av naturlige sikkerhetsgrunner er det, meg bekjent, ingen nettlesere som tillater endring av denne.

Etter all sannsynlighet er du ikke så avhengig av dette som du skriver.

Lenke til kommentar
Nei. Du kan ikke "endre" denne boksen. Boksen er til for å velge en lokal fil som brukeren vil laste opp til din webside, og av naturlige sikkerhetsgrunner er det, meg bekjent, ingen nettlesere som tillater endring av denne.

Etter all sannsynlighet er du ikke så avhengig av dette som du skriver.

Nei, hvis brukeren vil endre filen er det jo enkelt. Er i så fall bare å slette gammel fil fra databasen og legge til den nye brukeren spesifiserer. Problemet er hvis brukeren ønsker å slette sin fil? Om brukeren ikke endrer filen gjør han ingen endringer i feltet. Da beholdes gammel fil. Men hvis brukeren skal slette filen sin? Da må dette presiseres med en checkbox eller lingnende? Føler ikke det blir en helt silkemyk løsning :)

Lenke til kommentar
Hva med å vise den gamle filen brukeren lastet opp, og gi brukeren valg om endring eller sletting av filen? Ved endring dukker et input-felt opp, og bruker laster opp ny fil? Jeg kan ikke se for meg en bedre løsning enn det?

Ender opp med noe slikt ja.

Takk for forslag! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...