Eivor Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Problemstilling: En familie får tilgang til internet via naboens bredbåndsforbindelse (Telenor). På loftet står en stasjonær maskin som bruker ett trådløst nettverkskort og får greit inn signalet på denne. De har også en bærbar som de ønsker å bruke i første etasje, men signalet er for dårlig. Så til spørsmålet: Er det mulig å bruke den stasjonære som et slags mellomledd, og i tilfelle hvordan? Begge maskinene har både trådløst og kablet nettverkskort. De har også en Linksys trådløs ruter stående som kanskje kan brukes i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ta en titt på tilkoblingene dine. Aktuell trådløs tilkobling - høyreklikk egenskaper - avansert - deling av internetttilkobling. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Ta en titt på tilkoblingene dine.Aktuell trådløs tilkobling - høyreklikk egenskaper - avansert - deling av internetttilkobling. Dette kan jeg muligens forstå, hvis det er det eneste som må gjøres på den stasjonære, men hva slags innstillinger gjør jeg på den bærbare? Det samme? Den vil vel fremdeles lete etter signal fra det trådløse rutermodemet? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Den har sannsynligvis korrekte innstillinger allerede men du kan ta en titt på MS sin veileder. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Den har sannsynligvis korrekte innstillinger allerede men du kan ta en titt på MS sin veileder. Takk skal du ha, da tror jeg at jeg skal få det til. Kan dessverre ikke gi tilbakemelding (på en stund i alle fall) om at dette virket, da jeg ikke kan få prøvd det ut umiddelbart. Det er jo alltid hyggelig å svar på om hjelpen en gir her var til nytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå