sdf123 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Jeg holder på sette opp hjemmenettverket her og har noen spørsmål i den anledning. Mitt nettverkbestår av dette: 1 x windows 2008 server 1 x windows 2003 server 1 x windows xp laptop 1 x windows 7 laptop 1 x ubuntu htpc 1 x wrt54g med 192.168.1.1xx lan Alle er satt opp til å være i workgroup: whitehouse Jeg har laget brukere på begge serverene, slik at alle de andre maskinene har tilgang med login/passord. Er det noen mere som kan være lurt å gjøre? Syntes veldig ofte at jeg har problemer med å få tilgang til filer på de andre maskinene, går jeg feks inn på Mine Nettverksteder med laptopen med XP og beveger med ned i grenene til jeg kommer til Microsoft Windows-nettverk og under der ligger workgroup whitehouse og når jeg trykker på den kommer det noen ganger opp de andre pcne, men andre ganger ikke. Er dette normalt? Endret 21. november 2009 av everlong Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hvis serveren(e) din er på 24/7 kan du sette opp en 'tilkobling til nettverksstasjon' på klienten mot en passende mappe på serveren. Da vil du få en logon så snart klienten går på lokalnett. Og om ruteren din er av gL typen så vil jeg generelt anbefale dd-wrt på denne. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Jo, det er greit det, men hadde bare håpt å fikse opp i det at dem ikke alltid dukker opp, for det må jo bety at det er noen problemer her. Slik ser det ut når jeg trykker på workgroup: Så rett etter dette, så søker jeg på mitt nettverk etter maskinen volcom og da blir det sånn: Er ikke det litt rart at den ikke finner den selv, mens når jeg søker på den så kommer den opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå