McMuffin Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Skal anskaffe en del champagne til jule- og nyttårsfeiring, og lurer derfor på hvilke av følgende merker som er folks favoritter, hva deres synes er best og gir mest for pengene. Veuve Cliquot Brut Yellow Label Moet & Chandon Laurent-Perrier NV (Evt. Lanson og Piper - Heidseck) Takker for svar fra alle med god smak i boblevann Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Det er nok smak og behag så det er ikke noe fasit svar her. Jeg synes at Moet & Chandon er ganske god og det er den jeg pleier å kjøpe når jeg er på tur. Du kan kanskje se om det finnes noen tester på f.eks. aperitif.no Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Er det noen spesiell grunn til at det skal være akkurat disse merkene? Personlig foretrekker jeg champagne fra de mindre produsentene, for eksempel Guy Charlemagne og Larmandier-Bernier og hvis jeg skulle være litt flåsete ville jeg sagt at det gjør alle "med god smak i boblevann" . Endret 21. november 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 For all del, jeg er absolutt åpen for andre forslag. De merkene jeg listet opp er de som jeg har personlig erfaring med, men sliter med å velge imellom dem. Har du noen linker til de merkene du linket til? @gardkarlsen: Takk for svar, jeg liker den godt jeg og Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg liker også Moet & Chandon sin veldig godt, og denne hat vært min favoritt i mange år. Nå har jeg imidlertid fått sansen opp for Bollinger, selv om den er litt dyrere. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Her finner du omtale av de fleste som er tilgjengelige i Norge. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg drikker nesten utelukkende bare Moët & Chandon, men har etter hvert blitt fristet til å kjøpe mindre og mindre champagne og mer og mer musserende viner. Forbannet være Cava. Uansett. Moët & Chandon er en sikker vinner. Jeg pleier å kjøre på med deres Brut Imperial. Er en sikker vinner og har fått mine foreldre til å gå fra Pol-Roger (jeg klarer ikke den, navnet er for harry, hjelper ikke at den smaker godt med det navnet) til Moët & Chandon, og har konvertert flere av mine venner fra det skvipet kalt Martini Asti til denne herlige champagne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå