jsdf Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Vil gjerne høre litt fler meninger før jeg bruker 13000. Det er egentlig litt over budsjettet mitt, så ønskelig med tips om nedskjeringer. Har ikke laget liste som det er mulig å linke til, men det er vel ganske standard deler, så det er vel ikke nødvendig med linker? -Antec Nine Hundred Two Black Miditower 1 049,- -Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103SJ Spinpoint F3 675,- (Kjøper en SSD til OS osv senere) -Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 1 475,- -ASUS P7P55D, Socket LGA 1156 P55 DDR3 SATA2 FW 8CH 1 125,- -OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5 2x2GB 1600MHz. (8-8-8-24) 949,- -Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 2 995,- -Corsair strømforsyning, TX850W 1 125,- (Jeg velger 850W strømforsyning, grunnet at jeg ønsker å kjøre crossfireX senere og vil ha en mer en stor nok strømforsyning.) -Optiarc / NEC Blu-Ray og DVD leser SATA, sort bulk, modell BR-5100S-0B 875,- -Samsung 22" LCD Syncmaster P2250 1920 x 1080, VGA/DVI, 50000:1, 2ms 1 750,- (Liker ikke helt 16:9, skulle gjerne hatt 16:10, men det ser ut som om det vil være lettest å få tak i gode 16:9 skjermer fremover, og ønsker å kjøpe flere like skjermer i fremtiden til Eyefinity bruk.) -DVI Digital - Kabel 195,- (Har strømkabel) Tilsammen: 12 213,- I tilegg kommer frakt, en Lachesis Mus tenker jeg, Musematte og så må jeg vel ha et WiFi kort? Velger vel sannsynligvis et billig ett. På forhånd takk. Endret 20. november 2009 av jsdf Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Veldig bra oppsett du har der Du burde vurdere en modulær strømforsyning, det blir mye mindre rot da. Tror ikke du trenger den DVI-kabelen, sånne kabler følger vanligvis med skjermen. Det er lite vits å kjøpe Blu-Ray hvis du ikke har/skal ha Blu-Ray filmer. En tredjeparts cpukjøler er også å anbefale, sjekk ut Xigmatek Dark Knight. Lenke til kommentar
jsdf Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Veldig bra oppsett du har der Du burde vurdere en modulær strømforsyning, det blir mye mindre rot da. Tror ikke du trenger den DVI-kabelen, sånne kabler følger vanligvis med skjermen. Det er lite vits å kjøpe Blu-Ray hvis du ikke har/skal ha Blu-Ray filmer. En tredjeparts cpukjøler er også å anbefale, sjekk ut Xigmatek Dark Knight. Byttet Nettbutikk til Amentio, forskjellen på TX850 og HX850 ble derfor litt mindre, så det ble HX(Modulær) istedet. Har nok uansett en DVI kabel liggende, så dropper den. Og du har nok rett i at jeg ikke trenger Blue Ray, da jeg ikke vil se filmer på PC, så bytter til DVD. Føler ikke for å bytte CPU kjøler med en gang, vurderer vannkjøling senere , får se hvordan det vil gå med økonomien fremover. Kommer uansett ikke til å overklokke noe spesielt med en gang. Byttet til Vapor-X versjonen av grafikkortet, da den koster det samme på Amentio som Originalen gjør på Netshop. La til mus, musematte og nettverkskort, prisen ble da, med frakt på ganske nøyaktig 13k, altså endel mindre en tilsvarende ville ha kostet hos Netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå