OleP Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Noen som kan hjelpe meg med internettoppsettet til Qtek 7070? Har Telenor.. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 fiksa ikke telefonen din dette auto da ?? har selv Qteck 7070 og der var det bare tut å kjør. den kobla meg opp til internet via GPRS. skal du ringe manuelt opp til internet må du ha et eget abonnemang for dette. anywei. gå på program/settings/data connections -Internet Conection = GPRS Internet (velges) egentlig tror eg dette er det eneste du trenger å gjøre. har sjekka mail, internet, msn via denne ene oppkoblingen... som sagt .. tut å kjør. betaler bare for datamengden du laster ned.. mao.. lite å ingenting.. spørs hvor du "surfer! og da men.. som meg, som bruker msn, koste nesten ingen ting Lenke til kommentar
OleP Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 jo, jeg kjøpte den fra idedata og de hadde satt opp alt sammen! Men etter at jeg hadde lagt inn noen programmer (spill etc) så ble telefonen tilbakestillt.. og jeg må sette opp dette på nytt.. og det har jeg litt problemer med.. Idedata sier at jeg bør kontakte Qtek kundeservice, og når jeg ringer de sier Qtek kundeservice at jeg skal kontakte idedata igjen! har skrevet mange mail, men får ikke hjelp med oppsettet.. litt trist dette men.. Hvis jeg går inn på "Internet Connection", så velger jeg "Dial-up Connections" .. og da får jeg opp: Description : Her skriver jeg "internett" Connects to: her velger jeg "The Internet" Country code: Her skriver jeg 0047 Area Code: Usikker på hva jeg skal skrive her!!!! Phone number: skriver jeg bare inn tlf nr mitt.. Username: <- hvor har jeg fått det?! Password: <- samme med denne!! Domain: hva skal jeg skrive her?? Hvis noen av dere har Qtek 7070 hadde det vært fint om noen kunne hjulpet meg siden ikke Idedata eller Qtek kundeservice vil det!! Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Nå uttaler jeg meg på *veldig* vagt grunnlag, siden jeg brukte Qtek 7070 for over en måned siden og ikke har telefonen i hendene, men det skal såvidt jeg husker holde å skrive inn Access Point (APN) og brukernavn og passord (enten du bruker Telenor eller Netcom). Jeg fikk beskjed av produktansvarlig hos Dangaard om å bruke følgende innstillinger, vet ikke om disse enda er brukende...? GPRS APN for Netcom: internet.netcom.no (ikke noe brukernavn & passord) GPRS APN for Telenor: internet (brukernavn: t68 passord: t68 ) Måtte knote litt rundt før jeg fikk det til jeg også, husker jeg ikke helt feil... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvis jeg går inn på "Internet Connection", så velger jeg "Dial-up Connections" .. og da får jeg opp: Ikke velg dial up connection. når du hviler på Internet conenection trykker du "meny" og blar deg ned til GPRS Connections. Her får du valget "GPRS Internet" og "MMS Connection" Trykk på GPRS Internet connects to "the internet" access point "interner" username " ikkenoe" altså blankt pasword " ikkenoe " altså blankt Primary DND "0.0.0.0" secondary DND "0.0.0.0" IP Adress " ikkenoe" altså blankt her er mitt eneste oppsett velger du dial up og får satt opp denne så blir det grævla dyrt for deg å surfe nett via mobil telefon + du må ha eget internet abonnemang for mobiltelefon pålogging Lenke til kommentar
OleP Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Må få takke deg for hjelpen Kozesmurf :-) Nå kan jeg surfe på internett og bruke msn messenger Prøvde å sende en MMS melding men fikk denne feilmld opp: Alert: Failed to send message! Message was moved to Draft Folder Må jeg sette opp et oppsett for MMS også? siden dette ikke går.. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 For MMS oppsett Program/settings/Datakonnections -Internet Conections = Gprs Internet -Trykk menu og velg "edit connections" -Velg GPRS Connections -Velg MMS Connection -Connects to - "MMS Connection" -Access Point - "mms" -User name - "Std" -Password - "Std" Primary DNS - "0.0.0.0" Secondary DNS - "0.0.0.0" IP Adress: "ikkenoe" Dette er mine verdier. Siden du bruker Stjelenor, som meg, så burde dette og fungere NB! Ikke vis denne telefonen til dama di.. Hun vil bare ha og blakker deg i kjøpet.. *sukk* Lenke til kommentar
OleP Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 takker igjen :=) Jeg har lastet ned et par skins til min SmartPhone på computeren min.. men jeg har litt problemer med å få lastet bildet over til telefonen.. hvordan gjør jeg dette? når jeg går på Activesync trykker jeg på ADD/Remove programs, men den listen er jo bare tom.. er ingen programmer jeg får addet! Litt synd at ikke bruksanvisningen er på norsk Lenke til kommentar
AJJ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 1) Åpne ActiveSync Trykk på Explorer Unzip filen din til : IPSMApplication DataHome 2) På telefonen gjør du følgende Programs -> Settings -> Home Screen Forandre "Home Screen Layout" til "(SKINNAVN)" Forandre "Colour Scheme" til "Default" Forandre "Background Image" til "(SKINNAVN)" Trykk "Done" - Trykk "Home" AJJ Lenke til kommentar
OleP Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Takker for hjelpen =) Skal si det var bra kvalitet på musikken!! Bedre enn mp3 spillern min til og med Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Så da mangler du vel egentlig bare et minimum 256 Mb SD kort til å plugge i sida på den ? ;p du finner fullstendige musikkvideoer om du kikker litt. filene er på rundt 2 Mb. kikker du litt til så kan du laste ned det du trenger for å gjøre mpeg filer om til brukbart media til å bruke på telefonen din. bla. setter ned bilde oppløsningen. masse på nett til denne telefonen for den som leter Lenke til kommentar
AJJ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 I dag kjøpte jeg meg 64 MB kort, Yippi! Håper det holder. Men får fortsatt ikke satt opp GPRS forbindelsen. Har prøvd alle mulige forslag som jeg fant her, på djuice.no, og på chess.no. Har et Chess abn. Har noen andre opplevd det samme? AJJ Lenke til kommentar
OleP Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 vurderer å kjøpe meg en minnebrikke på 256mb så jeg kan ha mere musikk, programmer, spill osv.. men HVOR får jeg tak i det billigste SD kortet? Hadde vært greit å vite.. Lenke til kommentar
AJJ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg kan skaffe 64MB for kr. 300,- i hvertfall. Lenke til kommentar
OleP Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 hmmm, jeg trenger 128 mb minst Lenke til kommentar
AJJ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg skal undersøke hva jeg klarer. Tipper prisen på en 128 MB vil ligge rundt 400,- Si fra hvis du tenger til den prisen. 256MB kanskje mellom 700,- og 800,- Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 pruting gutter.. Jeg gikk på SIBA i stavanger. Der kosta 256MbSDRam 999,- jeg sa enkelt og greit at "desverre, dere ligger 150,- over neste mann" litt punshing.. og an ga meg 150 pengar i rabatt.. lige sånn ;p Lenke til kommentar
OleP Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Er villig til å betale 400 kr for et 128 mb kort ja.. Lenke til kommentar
guffen_78 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Skriv svar på innleget mitt dah............?? OleP Lenke til kommentar
guffen_78 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Skriv svar på innleget mitt dah............?? OleP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg