Gå til innhold

Test: Nokia 6710 Navigator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående oppløsning video:

Hentet fra Nokia sine hjemmeside:

Videoopptak:

- VGA 640 x 480 ved opptil 30 bps/15 bps

- QVGA 320 x 240 ved 30/15 bps

- QCIF 176 x 144 ved 15 bps

Kan man her velge mellom kvalitet 15/30 bps?

Ellers en meget god test skrevet av unge Eriksen, bra fylde og godt bakgrunnstoff.

Lenke til kommentar
Einars Volvo er snart tom for drivstoff. Klarer Nokia 6710 Navigator å finne nærmeste bensinstasjon?

Les mer

hehehe... en 5-er... og anbefaltstempel... Hvorfor kom ikke det som en overraskelse? Tror det er veldig få som kommer til å kjøpe denne retro dingsen, for kjedelig og trist er kun forbokstavene... Men Amobil slår til og gir denne anbefaltstempel... Latterlig... Og navigering på en knøttliten skjerm er dødfødt i utgangspunktet, men hva gjør vel det når amobil trår til, og gir den anbefalt stempel :D

Lenke til kommentar

Det eneste som kan få meg til å bytte ut min geniale 6110 Navigator er en tilsvarende tlf med 3,5 mm jack og wifi. Vi som er gamle nok til å betale vår egen tlf er ofte ikke mest opptatt av bling.

Lurer dog på om Nokia maps er like bra som Route 66 på originalen, og om livstidsabonnement betyr at det er like gratis? Såvidt meg bekjent er den originale 6110 den eneste gratis gps-løsningen på en telefon.

Lenke til kommentar

Det kan hende jeg går litt langt OT her, men har jeg samme muligheter for navigasjon på en E72? Følger det med i pakken, eller må jeg installere det selv? I så fall, er det noen alternativer for oss 'sjørøvere'? Har lett litt på google, men ble ikke særlig smartere av det.

Lenke til kommentar
Det kan hende jeg går litt langt OT her, men har jeg samme muligheter for navigasjon på en E72? Følger det med i pakken, eller må jeg installere det selv? I så fall, er det noen alternativer for oss 'sjørøvere'? Har lett litt på google, men ble ikke særlig smartere av det.

E72 har vel Ovi Maps installert, men tror du må abonnere for å få den til å prate (bilnavigasjon)

Lenke til kommentar

Jepp. Men er ikke nødvendig at den snakker. Hører på så høy musikk at jeg ikke ville hørt det uansett:P Jeg trenger bare en telefon som viser veien mens jeg kjører. Sånn bakfra:

3442626346_22f750805b.jpg

Vil E72 og andre S60-telefoner kunne gjøre det uten ekstra programvare?

Lenke til kommentar
Det eneste som kan få meg til å bytte ut min geniale 6110 Navigator er en tilsvarende tlf med 3,5 mm jack og wifi. Vi som er gamle nok til å betale vår egen tlf er ofte ikke mest opptatt av bling.

Da høres det ut som at 6710 Navigator er midt i blinken for deg.

Lurer dog på om Nokia maps er like bra som Route 66 på originalen, og om livstidsabonnement betyr at det er like gratis? Såvidt meg bekjent er den originale 6110 den eneste gratis gps-løsningen på en telefon.

Nokia Maps 3 er nok minst like bra som Route 66, ja. Du kan jo laste ned Nokia Maps 3 til din 6110 Nav og sjekke om det er noe du liker.

Og joda, dette er helt gratis. Som nevnt er navigasjonslisens inkludert, og kart er alltid gratis til Nokia Maps. Det eneste som koster deg er hvis du trenger stemmenavigering til bilkjøring utenfor norden.

Lenke til kommentar
Nokia Maps 3 er nok minst like bra som Route 66, ja. Du kan jo laste ned Nokia Maps 3 til din 6110 Nav og sjekke om det er noe du liker.

Og joda, dette er helt gratis. Som nevnt er navigasjonslisens inkludert, og kart er alltid gratis til Nokia Maps. Det eneste som koster deg er hvis du trenger stemmenavigering til bilkjøring utenfor norden.

Gjelder det samme for E71, E72 og andre S60-telefoner?

Lenke til kommentar

Snakker du om selve stemmen, eller at bildet "følger bilen" sånn som på bildet jeg posta litt tidligere i tråden?

Mao. hva inngår uten å betale noe ekstra?

Er "kart"-ene som det snakkes om kun rett ovenfra, eller er det også slik at den bruker GPS-en til å følge bilen mens den beveger seg?

Lenke til kommentar

At visningen følger din posisjon tror jeg du kan ha uansett penger, men om du ønsker at det fortløpende skal komme opp på skjermen hvor du skal svinge og slikt, pluss stemmeguiding, så må du betale.

Du kan se på kart i fugleperspektiv eller 3D.

Kort og godt, på vanlige Nokia'er får du en lignende tjeneste som Google Maps uten å betale. Ønsker du navigering og guiding i tillegg må du betale. Dette er inkludert i Navigatoren.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor mye tøys dere klarte å lire av dere på musikkfronten her.

Bassen er for kraftig innstilt, og det er ikke mulig å nedjustere denne manuelt. Den eneste justeringsmuligheten du har er forhåndsinnstallerte lydutjevningsinnstillinger, og vi er ikke fornøyde med noen av dem. Diskanten og mellomtone er litt for nedprioritert i lydbildet, og det hele fører til at sopran, alt og tenor høres for distansert ut i forhold til bassen.

Virkeligheten viser derimot at frekvensresponsen er ganske så flat, bortsett fra nettopp i bassen. At dere heller ikke vet hvordan man oppretter en egendefinert equalizer-innstilling på S60 er ikke direkte tillitvekkende...

gsmarena_a001.png

Lenke til kommentar
Utrolig hvor mye tøys dere klarte å lire av dere på musikkfronten her.

Bassen er for kraftig innstilt, og det er ikke mulig å nedjustere denne manuelt. Den eneste justeringsmuligheten du har er forhåndsinnstallerte lydutjevningsinnstillinger, og vi er ikke fornøyde med noen av dem. Diskanten og mellomtone er litt for nedprioritert i lydbildet, og det hele fører til at sopran, alt og tenor høres for distansert ut i forhold til bassen.

Virkeligheten viser derimot at frekvensresponsen er ganske så flat, bortsett fra nettopp i bassen. At dere heller ikke vet hvordan man oppretter en egendefinert equalizer-innstilling på S60 er ikke direkte tillitvekkende...

,

Det er ikke første gang amobil uttaler seg om lyd. Nå kontakter de sikkert den lokale hifi-duden, som "liksom" skal bekrefte at de har helt rett i deres utsagn. Nei, jeg er ikke overrasket over noe slikt fra den kanten, det måtte isåfall være at det nå også gjelder for Nokia...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ka e vitsen med å gidde å kommentere når dere er så imot det amobil gjer. Eg liker godt siden. Og syns den stemmer godt,med de tlf eg har hatt som eg ha lest tester på før eg kjøpte. :):) Syns denne tlf kan virke veldig grei. Ihvertfall for mitt bruk. Ringing,sms,mms:)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...