fleur Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Kjørte en Windows 7 upgrade på Acer'en min. Alt fungerer fint, men C: kommer opp som kun 254GB. Disken er på 500 GB. Ser under diskbehandling at den har tilegna en OEM-partisjon 197GB. Og enda en OEM-partisjon på 3,46 GB. Problemet er at jeg ikke får gjort noe med denne partisjonen på 197 GB. Får bare opp "hjelp" som option når jeg høyreklikker. På C: partisjonen får jeg opp alle vanlige valg som å endre stasjonsbokstav osv. Hvordan i huleste kan jeg få de 197GB på en egen partisjon kalt D:? Aller helst vil jeg krympe C: partisjonen til 100GB og ha en D: partisjon med 400 GB. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Du har nok dual boot installert. Så du har begge OSene på maskinen. Skjedde til meg og første gangen jeg installerte Win7. Se om du kan forandre på bokstaven via DiskManagment. Hvis du hadde trykket på Advanced under installasjonen da HDD kom opp ville du fått se den System partisjonen (der OEM ligger), hadde nok fått slettet den om du da ønsket (tror jeg). Endret 20. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
fleur Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Jeg fikk løst det. Måtte inn i et program som heter diskpart.exe og slette den derfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå