Gå til innhold

Hva er god konsertoppførsel?


TheMartine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Err, dersom konsertopplevelsen din blir ødelagt av å ikke få drikke øl synes jeg man burde revurdere hvorvidt man faktisk burde ha dratt på konserten.

 

Det er ikke det jeg snakker om. Men dersom konsertopplevelsen blir ødelagt av at du får litt øl på klærne, bør man i alle fall revurdere hvorvidt man faktisk burde ha dratt på konserten.

Lenke til kommentar

Det var en skikkelig dårlig oppsummering.

 

Gruppe 1 har en fantastisk konsertopplevelse som prioritering 1. Denne oppnås med å høre musikken.

Gruppe 2 har en fantastisk konsertopplevelse som prioritering 1. Denne oppnås ved å høre musikken mens en samtidig nyter et par kalde.

 

At gruppe 2 skal måtte gi slipp på sin drømmekveld for å gjøre plass for en annens, er hva jeg mener blir urettferdig.

 

 

La oss si det sånn, heller;

 

- Du har gitt opp større konserter fordi du ikke liker oppførselen blandt publikum

- Jeg har vært på et tresifret antall konserter; hip-hop, metall, rock, små, mellomstore, og gigantiske konserter. Jeg har en like god kveld hver gang (med mindre bandet/artisten ikke imponerer, selvsagt), og selv om jeg opplever litt knuffing her, og litt søling av øl der, har jeg likevel en fantastisk kveld.

 

Hvor ligger problemet? Hos publikum eller hos deg?

Hvis du har lest tidligere innlegg har du kanskje også fått med deg at jeg verken er en ølsøler, mosher eller sniker på konserter, så jeg ser på denne diskusjonen med et like objektivt øye som deg.

Lenke til kommentar
Det var en skikkelig dårlig oppsummering.

 

Gruppe 1 har en fantastisk konsertopplevelse som prioritering 1. Denne oppnås med å høre musikken.

Gruppe 2 har en fantastisk konsertopplevelse som prioritering 1. Denne oppnås ved å høre musikken mens en samtidig nyter et par kalde.

 

At gruppe 2 skal måtte gi slipp på sin drømmekveld for å gjøre plass for en annens, er hva jeg mener blir urettferdig.

Mens andre veien er rettferdig?

 

Jeg sier ikke at man ikke skal få drikke på konsert, men å presse seg vei gjennom mengden med øl man vet man kommer til å søle på folk, det er dårlig konsertoppførsel, og det er hva tråden handler om. Det var noen andre som begynte "hvis du ikke liker det så kom deg bort"-argumentasjonen.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Ja den sier noe om hvem man ikke vil møte på konsert.

 

Forøvrig vil jeg gjørne også tilføye at det ikke akkurat er ønskelig å ha skrikende kjerringer rett opp i øret. Rimlig irriterende når det skal skrikes hver gang noen treffer en høy tone eller en eller annen dude til kommer på scenen osv.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Det er poenget mitt: Det bør være øldrikkernes ansvar å ikke søle, ikke andres ansvar å ikke bli sølt på. Det er vel ikke urimelig?

 

helt enig! :) de burde holde seg unna de tetteste stedene.. prøve ihvertfall..

men det må jo være kjett å betale for en øl som du selv får drukket kvarte og den vedsidna får resten både gratis og ufrivillig..

Lenke til kommentar
Det er poenget mitt: Det bør være øldrikkernes ansvar å ikke søle, ikke andres ansvar å ikke bli sølt på. Det er vel ikke urimelig?

 

Det er rett og rimelig, men nå har det seg sånn at det ikke er like enkelt i en folkemengde. Jeg synes det blir for dumt at folk må oppgi en god ståplass for å kjøpe seg en øl eller to, bare fordi de ikke skal søle på tilbakeveien.

 

Nå vil jeg bare ha det sagt at de som, på tross av at de allerede er gode i gassen, skal ha med seg et tosifret antall begre inn i folkemengden hvorav bare halve innholdet gjenstår når de er fremme fortjener henrettelse uten rettsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...