sinzim Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Henger meg på trådstarter og fordømmer folk som nærsmest skulle vært bura inne. Det er ikke sjelden at jeg har tenkt at jeg skulle hatt med meg en skumgummimadrass surra rundt meg og vannponcho med alle tullingene som dytter og synes det er saftig morsomt å dele ølen dems med meg... Selv tar jeg meg gjerne én øl eller fem på konsert, men jeg tyner ikke livet ut av sidemannen for det. Eneste lsning jeg kan se for meg er at det blir mer monitorering av publikum så man bare får kasta idiotene ut. Én gang på rockefeller ble vi bakjukka og most fra side til side av ét svært bolesvin som til og med jeg (som så å si aldri utøver vold) kunne tenkt meg å få til å blø litt, heldigvis endte det med at mange av oss tok affære og kasta svinet over rekkverket så vaktene kunne slepe han ut.. deilig! Men hva høye folk anngår og sveis syns jeg det blir litt vel å ta i her, folk kan jo ikke stå i hockey hele kvelden heller. Det går an å kakke hodet litt til siden. Noen ganger slepper jeg mindre folk forbi til og med om de spør, eller jeg ser dem sliter. Men om de hyler ned øret mitt og prøver å albue seg forbi kan de heller stå å glane på ryggen min Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Som en av de høye personene som blir mye omtalt i tråden her, vil jeg bare si at dere mindre også er plagsomme for oss. Ikke bare plagsomme, men direkte smertefulle! Bakhoder i haka er ikke digg! Innføre platåskopåbud til personer under 1.70 på konsert er mitt forslag. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Nå er det ingen automatikk i at lave mennesker hopper på konsert, mens høye mennesker vil alltid være i veien for sikten til en som er lavere. Så akkurat der synes jeg ikke veldig synd på dere. Når det er sagt, har jeg ikke noe problem med høye mennesker, med mindre de presser seg fram og stiller seg rett foran meg midt under konserten. Da blir jeg muggen, altså. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har helt gitt opp å dra på konserter med virkelig populære band (tenk Metallica, Franz Ferdinand, Kaizers osv.). Jo flere som kjenner til et band, jo større blir andelen idioter. Rart hvor vanskelig mange har for å følge tre helt enkle regler: 1. Ikke søl øl. 2. Ikke mosh utenfor piten. 3. Når konserten har begynt er det for sent for å få stå fremst. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har helt gitt opp å dra på konserter med virkelig populære band (tenk Metallica, Franz Ferdinand, Kaizers osv.). Jo flere som kjenner til et band, jo større blir andelen idioter. Rart hvor vanskelig mange har for å følge tre helt enkle regler: 1. Ikke søl øl. 2. Ikke mosh utenfor piten. 3. Når konserten har begynt er det for sent for å få stå fremst. Står du langt nok fremme kan du slippe det meste at det, da de rett og slett skal slite for å komme helt fram med ny drikke og det er såpass liten plass så det skal godt gjøres å starte en moshpit. Står man derimot litt lenger bak må man regne med noe mer knuffing, søling av drikke etc, men på den siste Metallica-konserten jeg var på stod jeg sånn ca. midt i mengden og der merket jeg ingen av punktene over. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har fortsatt til gode å oppleve noen av de tidligere nevnte punktene, når jeg har holdt meg utenfor området det befinner seg i. Selvfølgelig, går du i nærheten av en moshpit, må du nesten forvente å bli dyttet på. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har fortsatt til gode å oppleve noen av de tidligere nevnte punktene, når jeg har holdt meg utenfor området det befinner seg i. Selvfølgelig, går du i nærheten av en moshpit, må du nesten forvente å bli dyttet på. No offense, men jeg begynner å lure litt på om du er helt bevisst og ved dine fulle fem når du er på konsert :b Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Om du ikke har opplevd at folk har sølt øl har du rett og slett ikke fulgt med, for det skjer, som flere har nevnt, på hver bidige konsert (med mindre det er snakk om en mer dannet tilstelning, som, si, en jazzkonsert). Endret 29. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg er 99% edru ved hver eneste konsert jeg har vært på, og det er flere enn jeg kan telle på hender, tær, ører og nese. Alt fra hardrock til den svarteste dødsmetall. Kanskje jeg bare er hakket flinkere til å overse det? At jeg anser det som bagateller i forhold til opplevelsen jeg får med et heidundranes show på scenen? Lenke til kommentar
MtnDew Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Virker kanskje litt dum når jeg spør men, hva er Moshpit? Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Something like this: Se filmen hos Youtube Pleier å unngå dem så lenge det er et band jeg virkelig vil se, men hvis det er et band jeg ikke er fryktelig glad i, men som jeg likevel finner interessant, mosher jeg gjerne Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg er 99% edru ved hver eneste konsert jeg har vært på, og det er flere enn jeg kan telle på hender, tær, ører og nese. Alt fra hardrock til den svarteste dødsmetall. Kanskje jeg bare er hakket flinkere til å overse det? At jeg anser det som bagateller i forhold til opplevelsen jeg får med et heidundranes show på scenen? For det første, som vi har blitt enige om før, er ikke dødsmetall blant de verste konsertene. Det er populærmusikken som tiltrekker seg det kvalmeste publikummet. Og for det andre, kan det nok godt være du er veldig flink til å overse det. Jeg vil uansett gå så langt som å love deg at du har opplevd mye av denne idiotien du også, men det har kanskje bare ikke blitt registrert. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg skal ikke påstå at jeg ikke har enset det som det snakkes om, men jeg har aldri irritert meg skikkelig over det. Selvfølgelig har det vært folk som prøver å snike seg fremover og diverse, men det finner du overalt, og det skal mer til for at det skal gå utover humøret mitt når jeg er på konsert. Forøvrig vil jeg nesten kalle Metallica, Iron Maiden og AC/DC populærmusikk, men jeg opplevde ingenting de fire gangene jeg har sett førstnevnte, tre gangene jeg har sett Maiden og den ene gangen jeg så AC/DC. Jeg har også sett både Jay-Z, Kanye West (grøss!), Oasis, Coldplay og andre store artister og band, men aldri opplevd oppførsel som jeg klarer å irritere meg over. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har også vært på konsert med noen av de karene du nevner der, Amon, og jeg blir bare mer og mer overbevist om at du må befinne deg i en helt annet mental tilstand enn hva jeg gjør på konsert. Det er jo ikke sånn at jeg er sur og sint allerede når jeg går hjemmefra, men etter hvert som konserten går framover, og jeg blir skubbet, slått, sølt på, presset unna, dyttet fra alle kanter og dasket med dreads i fjeset, går også humøret stadig dårligere. Om det er sånn at du har en helt fenomenal evne til å overse sånt, eller om det bare er jeg som er ekstra uheldig hver gang jeg stiller meg foran en scene, det får vi nok aldri vite. Men jeg skulle gjerne ønske jeg kunne gå smilende hjem hver gang, jeg også. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Om det er sånn at du har en helt fenomenal evne til å overse sånt, eller om det bare er jeg som er ekstra uheldig hver gang jeg stiller meg foran en scene, det får vi nok aldri vite. Kanskje det er en kombinasjon. For alt jeg vet, kan jeg være en av de som blir nevnt, bare uten å være klar over det selv Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Er vel ikke så rart at vi har forskjellig mentalitet når vi går på konsert. Ble slått ned i bakken i en mosh-pit (metal-konsert), men er like glad for det. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Kanskje det er en kombinasjon.For alt jeg vet, kan jeg være en av de som blir nevnt, bare uten å være klar over det selv Nja, det tror jeg ikke du er. I så fall må jeg bare gratulere deg med VM-tittel i dårlig selvinnsikt :b Er vel ikke så rart at vi har forskjellig mentalitet når vi går på konsert. Ble slått ned i bakken i en mosh-pit (metal-konsert), men er like glad for det. High on life? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Var på konsert i Sentrum Scene (The Dead Weather), var relativt bra publikum der med untak av et par stykker. Kan legge til at jeg sto helt foran. Det var ei som sto bak meg og absolutt skulle ha hånda på rekkverket (om hun så måtte ta hånda opp under armhulen min ) Litt senere så var det også en dude som var sørpe som fant ut at det var helt greit å bruke plassen der det tidligre sto 10 stk. til å danse fylledansen sin på, da gikk det bein og føtter på alle som sto rundt. Må si meg enig at konsertopplevelsen blir ganske ødlagt av folk som dette. Får ikke nyte musikken når du konstant må oppleve irriterende folk eller være redd for å bli tråkket på. Endret 29. desember 2009 av multisync Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Å ikke la folk holde på rekkverket er utrolig dårlig gjort, for mange av dem, inkludert meg når det forekommer, gjør det for å holde balansen og unngå å bli revet med av en eventuell moshpit eller lignende. Jeg lar alltid folk bak meg smyge en arm gjennom for å holde seg fast, men prøver dem å snike seg forbi ytterlige, planter jeg en albue i hånda deres Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Ah, ja, multisync. Vi kjenner vel alle igjen sånne gjerdeholdere. Det er faen så irriterende. Jeg var på Journey, også på Sentrum Scene, forrige vinter eller noe, og da var det masse sånne folk. På en eller annen måte havnet jeg midt i en klynge av asiater fra trøndelag, som på død og liv skulle holde rundt meg og på gjerdet. I tillegg skulle selvsagt alt dokumenteres med mobil og kamera, og jeg tror faktisk de filmet nær 90% av hele konserten. Selvsagt ved å holde armer og kameraer foran trynet mitt. Og ja, jeg sa ifra flere ganger til ingen nytte. Bastards. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå