oddgeira Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg får ikke kontakt med nettverksskriveren. Jeg har en Xerox Phaser 6125N. Den er koblet til nettverket, men jeg får ikke kontakt. IP-adressen er notert og sjekket flere ganger. Den er koblet til med "homeplug", nettverk gjennom strømnettet. Har også prøvd å bruke en bærbar(windows) som tjener, men da forsvinner også vitsen med ethernett. Vil helst slippe å bruke tjener. Både windoms maskiner (XP) og macbook´s(10.5) skal kunne bruke skriven. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Om skriveren og brukere er i samme subnet og brukere har bekreftet nettilgang så: start - cmd - ping <printerIPadresse> Om du ikke får svar så er det problemer i linken ut til printer, nettkortet til printer eller oppset på printer. Vil jeg tro:) Om du får svar fra printer så ville jeg sjekket oppsettet av printer på klient. For å luke ut litt kan du jo sette en annen klient i printeren sitt sted. Om du med hell kan pinge denne, så er linken ut ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå