Gå til innhold

Strøm i antennekontakt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Jeg bor i danmark og her har de nå, den 1. november, gått over til digitalt bakkenett. I den forbindelse har det kommet 4 nye kanaler fra DR, tilsvarende NRK, men for å modta disse skal man ha en MPEG4 dekoder.

Vi har kabeltv og de skal levere disse nye kanaler. Dekoder er nå i hus, men kanalene uteblir... Jeg har funnet de 1 gang, men det var et hakkete, elendig bilde og de forsvant etter 2 minutter.

Jeg misteker derfor at det er noe galt med signalet inn til dekoderen.

Når jeg rører på antennekabelen som går fra vegg til dekoder får jeg et lite støt, dvs. at det er en svak strøm i antennekabelen.

Så vidt jeg vet skal det ikke være strøm i denne kabelen, og da må jeg spørre:

Vil strøm i en antennekabel kunne svekke tv signalet slik at jeg ikke kan modta de 4 kanalene?

Det skal også sies at jeg får inn 15 digitale tyske kanaler, men de kan ikke brukes til noe og de får jeg også inn med den innebygde MPEG2 dekoderen i tv'n.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med din kabelleverandør; de har utstyr for å feilsøke. Det er ikke uvanlig at digitale tv-signaler krever bedre signal enn gamle analoge signaler.

Strøm i antennekabelen høres snodig ut; holder det med å ta i den alene, eller skjer det kun når du også tar i dekoderen, evt. noe annet som er jordet?

Lenke til kommentar
Ta kontakt med din kabelleverandør; de har utstyr for å feilsøke. Det er ikke uvanlig at digitale tv-signaler krever bedre signal enn gamle analoge signaler.

Strøm i antennekabelen høres snodig ut; holder det med å ta i den alene, eller skjer det kun når du også tar i dekoderen, evt. noe annet som er jordet?

Jeg får et lite støt når jeg berører stikket i kontakten i veggen, uten at noe er tilkoblet. Kan det være at det er noe galt med veggkontakten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...