Bytex Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Fikk denne mailen idag fra en jeg knapt kjenner: "Hei alle sammen! Nokia gir bort gratis mobiltelefoner! Nokia skal teste ut verdien av "munn til munn metoden" i markedsføringen av sine produkter. Som takk for at du reklamerer for Nokia, mottar du en telefon gratis. For å motta en gratis telefon, må du sende denne e-mailen videre til åtte personer (for å motta en gratis Nokia 6210) eller til 20 personer (for å motta en Nokia WAP). Innen 2 uker vil du motta en gratis mobiltelefon. (Nokia kontakter deg via din e-mail adresse). Du må sende en kopi av denne meldingen til [email protected]" Er det virkelig noen som går på denne? Hvordan skulle Nokia kunne sende gratis mobiltelefoner til ALLE som videresender denne mailen til 20 personer, som igjen videresender til 20 til osv. Hvordan skal Nokia vite hvem jeg har videresendt mailen til i det hele tatt? Dette ligner veldig på en personlig hatkampanje mot personen nevnt i siste linje (du må sende kopi til....), sannsynligvis ei stakkars dame på kundeservice på Nokia i Sverige som får innboksen sin spamma av hundrevis av mails nå om dagen. Er vel en misfornøyd kunde som har startet kampanjen med å spamme innboksen hennes på jobb så mye og fort som mulig. Ikke gå på denne tåpelige mailen. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Poenget med 2 like poster var? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Den mailen har jeg også fått.. Leste den to ganger før jeg lo godt Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 [urban]: slettet den andre. Browseren min hengte seg opp så jeg dobbelposta. big deal. Svar heller på det som er emnet du. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 jeg har fått mailen et par ganger. Jeg blir uendelig irritert av sånne mailer. Og det stresser meg enda mere at det er kompiser som videresender dem.... herregud, jeg er nødt til å ta en prat med et par stykker DrErling Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, ufattelig patetisk at folk sender slikt rundt..... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Har fått 2 til fra andre "venner" idag. Sender samme svaret til alle. Fatter ikke at folk ikke gidder å tenke seg om før de automatisk videresender sånt. Tenk hvor mange mails hun nokia-dama i sverige får som resultat av en grinete kunde. Kjenner godt til å bli "spamma" med artige mails og videoklipp på jobben, så slikt irriterer meg grenseløst. Håper mange leser denne posten og tenker seg litt om neste gang. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 slike ting viser bare hvor mange lettlurte |dioter det er der ute... Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 HVA mener du at jeg IKKE får en gratis mobil? Anbefaler forresten å lese en post under humorkategorien om lignende tema, den er meget bra. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=109401 Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 det som er så utrolig kjedelig med denne (samtidig som det på en kynisk måte er helt genialt) er at den skal sendes til en fiktiv nokia-adresse som en kopi, MED alle mottageradressene i mottagerfeltet - ergo går alle disse adressene rett inn i databasen med adresser de som står bak kan bruke til å selge til spammailere... ikke noe vondt om det svake kjønn for øvrig, men jeg har fått den mailen av tre jenter nå... kan nok vente meg en pen liten haug med spam nå, ja... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvordan skulle Nokia kunne sende gratis mobiltelefoner til ALLE som videresender denne mailen til 20 personer, som igjen videresender til 20 til osv. Hvordan skal Nokia vite hvem jeg har videresendt mailen til i det hele tatt? Det står jo i mailen at man skal sende en kopi av mailen med mailadressen til en "nokia email adresse". Slik vet nokia hvem de skal sende mobilen til.. Dette er jo selve grunnlaget i bløffen, les den neste gang... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Den nokia mail adressen var bare bøll den også, prøvde å sende en mail dit og fikk autoreply ifra nokia at Den personen ikke jobbet i Nokia. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kan vel bare si at ABSOLUTT ALT som innebærer "å videresende en umotivert tilsendt mail til x antall venner/bekjente, for å oppnå egne fordeler" ER BARE 100% VARM DAMPENDE DRITTT!!! Hvorfor kan ikke alle skjønne dette?? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det står jo i mailen at man skal sende en kopi av mailen med mailadressen til en "nokia email adresse". Slik vet nokia hvem de skal sende mobilen til.. Dette er jo selve grunnlaget i bløffen, les den neste gang... Ikke for å pirke, men er litt vanskelig å sende en mobil via e-post, er det ikke? Jay|-|eM: Jeg fikk også den mailen av ei jente, så det kan hende du er inne på noe. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det står jo i mailen at man skal sende en kopi av mailen med mailadressen til en "nokia email adresse". Slik vet nokia hvem de skal sende mobilen til.. Dette er jo selve grunnlaget i bløffen, les den neste gang... Ikke for å pirke, men er litt vanskelig å sende en mobil via e-post, er det ikke? Jay|-|eM: Jeg fikk også den mailen av ei jente, så det kan hende du er inne på noe. I mailen står det: Innen 2 uker vil du motta en gratis mobiltelefon. (Nokia kontakter deg via din e-mail adresse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå