Gå til innhold

Advarsel mot nytt Nokia-kjedebrev! LES og tenk dere om!

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen idag fra en jeg knapt kjenner:

"Hei alle sammen!

Nokia gir bort gratis mobiltelefoner!

Nokia skal teste ut verdien av "munn til munn metoden" i

markedsføringen av sine produkter. Som takk for at du reklamerer for

Nokia, mottar du en telefon gratis.

For å motta en gratis telefon, må du sende denne e-mailen videre til

åtte personer (for å motta en gratis Nokia 6210) eller til 20 personer

(for å motta en Nokia WAP). Innen 2 uker vil du motta en gratis

mobiltelefon. (Nokia kontakter deg via din e-mail adresse).

Du må sende en kopi av denne meldingen til [email protected]"

Er det virkelig noen som går på denne?

Hvordan skulle Nokia kunne sende gratis mobiltelefoner til ALLE som

videresender denne mailen til 20 personer, som igjen videresender til 20 til osv. Hvordan skal Nokia vite hvem jeg har videresendt mailen til i det hele tatt?

Dette ligner veldig på en personlig hatkampanje mot personen nevnt i siste linje (du må sende kopi til....), sannsynligvis ei stakkars dame på kundeservice på Nokia i Sverige som får innboksen sin spamma av hundrevis av mails nå om dagen. Er vel en misfornøyd kunde som har startet kampanjen med å spamme innboksen hennes på jobb så mye og fort som mulig.

Ikke gå på denne tåpelige mailen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått 2 til fra andre "venner" idag. Sender samme svaret til alle.

Fatter ikke at folk ikke gidder å tenke seg om før de automatisk videresender sånt. Tenk hvor mange mails hun nokia-dama i sverige får som resultat av en grinete kunde. Kjenner godt til å bli "spamma" med artige mails og videoklipp på jobben, så slikt irriterer meg grenseløst.

Håper mange leser denne posten og tenker seg litt om neste gang.

Lenke til kommentar

det som er så utrolig kjedelig med denne (samtidig som det på en kynisk måte er helt genialt) er at den skal sendes til en fiktiv nokia-adresse som en kopi, MED alle mottageradressene i mottagerfeltet - ergo går alle disse adressene rett inn i databasen med adresser de som står bak kan bruke til å selge til spammailere...

ikke noe vondt om det svake kjønn for øvrig, men jeg har fått den mailen av tre jenter nå... :roll: kan nok vente meg en pen liten haug med spam nå, ja...

Lenke til kommentar
Hvordan skulle Nokia kunne sende gratis mobiltelefoner til ALLE som  

videresender denne mailen til 20 personer, som igjen videresender til 20 til osv. Hvordan skal Nokia vite hvem jeg har videresendt mailen til i det hele tatt?

Det står jo i mailen at man skal sende en kopi av mailen med mailadressen til en "nokia email adresse". Slik vet nokia hvem de skal sende mobilen til.. Dette er jo selve grunnlaget i bløffen, les den neste gang...

Lenke til kommentar

Kan vel bare si at ABSOLUTT ALT som innebærer "å videresende en umotivert tilsendt mail til x antall venner/bekjente, for å oppnå egne fordeler" ER BARE 100% VARM DAMPENDE DRITTT!!! Hvorfor kan ikke alle skjønne dette??

Lenke til kommentar
Det står jo i mailen at man skal sende en kopi av mailen med mailadressen til en "nokia email adresse". Slik vet nokia hvem de skal sende mobilen til.. Dette er jo selve grunnlaget i bløffen, les den neste gang...

Ikke for å pirke, men er litt vanskelig å sende en mobil via e-post, er det ikke?

Jay|-|eM: Jeg fikk også den mailen av ei jente, så det kan hende du er inne på noe. :)

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, men er litt vanskelig å sende en mobil via e-post, er det ikke?

Jay|-|eM: Jeg fikk også den mailen av ei jente, så det kan hende du er inne på noe. :)

I mailen står det:

Innen 2 uker vil du motta en gratis

mobiltelefon. (Nokia kontakter deg via din e-mail adresse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...