HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ikkje det inntrykket eg fekk i 2.Bn i 2008, ein slapp gjeng av grenaderar som fulgte oss i StøKP hvertfall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ikkje det inntrykket eg fekk i 2.Bn i 2008, ein slapp gjeng av grenaderar som fulgte oss i StøKP hvertfall. var dette etter GBK eller var de blitt lovt GBK etter en viss tid i 2BN? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Første som blei utnevnt til sersjant hadde jobba som grenader i 3 mnd. Svarar det på spørsmålet ditt? Dei blei forøvrig ikkje utnevnt til sersjant alle på ein gong, dei måtte bevise at dei var gode nok elns. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Første som blei utnevnt til sersjant hadde jobba som grenader i 3 mnd. Svarar det på spørsmålet ditt?Dei blei forøvrig ikkje utnevnt til sersjant alle på ein gong, dei måtte bevise at dei var gode nok elns. Høres veldig rart ut. Utnevnt til sersjant? De skal da ha vært på et 3-4måneders kurs først? Og det arrangeres bare et par ganger i året. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Korleis det kurset er lagt opp da? Kan det vere at å assistere sersjantane var ein del av kurset? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Nei. Men det er kanskje flere (uoffisielle) veier til rom. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Man kan bli gitt midlertidig sersjant-stilling som grenader, men man har fortsatt grenader lønn. Lenke til kommentar
-Spartakus- Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Med andre ord lurest med befalskole da (HBS) Men hvordan er det med alder og befalskole? Hørt noe om at folk som går der ofte er ganske gamle/eldre enn meg? Edit. Jeg er 18 nå nesten 19 når HBS starter Endret 27. november 2009 av -Spartakus- Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Flertallet er rundt 20. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Mange som er like unge som deg også, i 2.bn var det fleire av serjsantane som var yngre enn meg, dumt mtp. respekt osv. Lenke til kommentar
-Spartakus- Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Ser den.. Men man får vel uansett grei respekt som sersjant uansett vel? så lenge man ikke er en skikkelig drittsekk..? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Eg kan ikkje snakke for andre, men for min del er berre sersjantar menige som har lov å vere stor i kjeften. Unntaksvis er veteranar og folk som faktisk veit kva dei driv med. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 De som har en slik innstilling driter i om du er 19 eller 25. De som har en viss systemforståelse skjønner at en respekterer grad av en grunn. Lenke til kommentar
-Spartakus- Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Skjønner.. Da skal det i utgangspunktet gå bra vil jeg tro Tusen Takk for svar:) Jeg har ihvertfall veldig lyst til å søke befalskole Ser ingenting negativt ved å ta HBS liksom Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 De som har en slik innstilling driter i om du er 19 eller 25. De som har en viss systemforståelse skjønner at en respekterer grad av en grunn. Nja, delvis riktig, ein person som er nokre år eldre enn deg har ein tendens til å ha meir livserfarning enn deg og dermed eit betre grunnlag for respekt. TS: Dersom grunnlaget ditt for å ville gå befalskule går utover det å få ein sersjant-tittel på vitnemålet og du faktisk har ei reell interesse for å ha ei lederstilling i militæret så bør du gjøre det. Lenke til kommentar
-Spartakus- Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det er IKKE bare for å få sersjant tittelen Har lyst til å være i militæret og når jeg i tillegg får betalt 2. året så blir interressen enda større Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå