Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Atom330, nVIDIA ION kortet til Asus?

Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med å bygge PC til å ha under TV'n.

Planen er å kjøre XBMC på Linuxplattform. XBMC dekker alle behovene mine så vidt jeg kan se, og virker brukervennlig nok til at "alle" kan bruke dette. Maskinen vil ikke bli brukt til spill eller andre oppgaver utover XBMC , Blueray, og muligens noe nettsurfing.

Er i tvil mht valg av hovekort og prosessor, men har sett meg ut dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490253

Prisen er hyggelig, lite varme og dermed viftestøy, og jeg slipper å tenke på skjermkort.

Spørsmålet mitt er om dette hovedkortet er kraftig nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke samme HK nei. jeg hadde asrock saken.. den støyet formye for min smak. så den ble byttet ut med et hjemme mekka vifteløst system.. den største forskjelden mellom hovedkortene er uansett kjøleløsningen, som ser mere gjennomtenkt ut på asus sitt kort. asrock er vell fremdeles eid av asus så det er vell omtrent samme design osv.

uten hjelp fra gpu klarer cpu'en nesten 1080p h264. ved hjelp fra gpu i mpc-HC klarer den det meste. men du kommer til å snubble over videoer som skjermkort programvaren nekter å decode.

Lenke til kommentar
uten hjelp fra gpu klarer cpu'en nesten 1080p h264. ved hjelp fra gpu i mpc-HC klarer den det meste. men du kommer til å snubble over videoer som skjermkort programvaren nekter å decode.

Takker for nyttig info. Dette kombinert med det du sier om støy gjør at jeg går for en litt annen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...