Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ta for modell jobb?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det spør du OSS om? En gjeng fotosky datanerder hvis eneste erfaring med en dildo-nettbutikk er å fantasere om at damene var nakne og brukte dildoene på seg selv?

Gjengen som var så henrykt over et par puppebilder fra deg at de lagde en egen tuttebsr-puppebildetråd?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Og det spør du OSS om? En gjeng fotosky datanerder (...)

Etter over 16000 innlegg burde du ha oppdaget at det er en kategori for foto her på forumet. Det er nok mest fotografer og ikke så mange modeller her, men spørsmålet er i det minste plassert riktig.

Så til spørsmålet. Jeg aner ikke. Men du burde passe på å få skrevet en ordentlig kontrakt. Hva bildene skal brukes til, hvor de kan brukes, pris, rettigheter etc.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan noen av summene her er relevant, og det blir jo bare random tall vi slenger ut, som virker rimelige for oss. Men 1000kr timen er det ihvertfall ingen som får for å stå modell for en nettbutikk. Ihvertfall ikke noe som er såpass low profile, og hvor lenge du jobber har ikke nødvendigvis noe med saken å gjøre. Viktig og avtale om de bare skal brukes i butikken dems, eller om de skal bruke det andre plasser også. Det er jo ting som burde øke ditt honorar.

Har ikke jeg noen erfaring med å betale modeller, siden de jeg har gjort reklame oppdrag for har ordnet alt slikt selv, og jeg bare har fotografert, men om jeg som fotograf får ca 7k for en dag, hos en relativt stor kjede, så tipper jeg du kan ta 2 - 3k for dette ? Kanskje prøve deg med mere. Du vil jo gjerne ha så mye som mulig, såklart. Men dette er jo ikke ting som tar noe lang tid å fotografere, og det er nok en relativt enkel jobb. Og om du må dra noen plass må de såklart betale for transport + mat + hotell as is proper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...