Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Søker gode feilsøkere..

Anbefalte innlegg

Ved å pinge én maskin fra en annen, registreres følgende på maskinen som blir pinget (4 pakker sendt):

Frames Tx. OK: 4

Frames Rx. OK: 8

Directed Frames Tx.: 4

Multicast Frames Tx.: 0

Broadcast Frames Tx.: 0

Directed Frames Rx.: 4

Multicast Frames Rx.: 0

Broadcast Frames Rx.: 4

Maskinen som pinger får null respons, selv om det er en hel del pakker i sving.. "Forespørsel avbrutt" :evil:

Hadde alt fungert, ville det sett slik ut:

Frames Tx. OK: 4

Frames Rx. OK: 4

Directed Frames Tx.: 0

Multicast Frames Tx.: 0

Broadcast Frames Tx.: 0

Directed Frames Rx.: 0

Multicast Frames Rx.: 0

Broadcast Frames Rx.: 0

Noen som har peiling på nettverk og kan tolke resultatene i forhold til hverandre og si hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. Hadde det bare vært så enkelt. Har prøvd to nettverkskort, det ene fungerer, det andre ikke. Med det nettverkskortet som ikke fungerer, får jeg resultatene ovenfor. Altså er det nettverkskortet som roter, men er det noe som kan fikses?

Lenke til kommentar

Jo, men så har jeg også den filosofien at dersom noe ikke fungere prøver jeg å fikse det før jeg kaster og brenner det. :)

I følge Windows og Linux og medfølgende diagnose-programmer fungerer nettverkskortet, men altså ikke i praksis. Dersom noen med litt peiling snart leser dette innlegget, ser de kanskje at det er et standard tilfelle og vet hvordan det kan fikses..

Lenke til kommentar

Hehe, må bare beklage du. En som har peiling er per. def. en som kan gi med løsninga på problemet mitt.

Det er snakk om et integrert nettverkskort (Broadcom 4401) på et Asus A7V8X Deluxe hovedkort. Har mitt gamle nettverkskort liggende, men vil jo selvfølgelig ha det integrerte nettverkskortet til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...