Gå til innhold

Purring fordi de har sendt feil adresse!

Andzel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått plutselig tre brev i postkassen i dag angående purring. Ser at de har sendt til min gamle adresse noe som jeg ikke bor på mer! Men nå har de funnet ut vi slår på purring på regningene også.

Dette her er Fjelllinjen fordi det følger register nummeret på bilen når man kjører igjennom bommene. Er dette her lov? Det som kunne ha skjedd var at jeg kunne få inkasso uten at jeg hadde vist dette her i hele tatt! Det er en 2 års gammel adresse.

Vi har endret adressen også hos biltilsynet! Så er det noen lover i mot slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har hatt et kunderforhold til dem og oppgitt en adresse når du innledet forholdet er det den de forholder seg til. Det er ikke gitt at de har tilgang til oppdaterte registre.

Har vært i samme situasjon selv hos nextgentel, trodde jeg hadde betalt siste regning og sagt opp abbonementet, men var kommet en etter jeg flyttet. Jeg fant ingen andre å skylde på enn meg selv. I mitt tilfelle var det gått til inkasso før de greide å spore meg opp.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

De har ikke oppdatert registret sitt ettersom de bare tok det ifra biltilsynet sikkert noen dager før vi endret. Det er ikke våres feil fordi har ikke noe kundeforhold til dem. Fjellinjen er jo det firmaet som tar inn penger for bommene i Norge. Har ikke noe kontrakt med de før nå i det siste.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ringe de for å ordne opp i det på den måten? Er stort sett ikke mer som skal til før disse tingene ordnes. Og nekter firmaet, kan man bestride inkassokravet. Da stoppes kravet til saken er løst, enten gjennom at partene er enige, eller gjennom rettslig avgjørelse.

Jeg bestred inkassokrav fra et firma, som fortsatte å sende meg regninger etter jeg sa opp avtalen, og til og med etter at de gikk konkurs. Jeg fikk svar fra inkassofirmaet at de skulle spørre firmaet hva de holdt på med. De fikk ikke svar fra firmaet innen noen dager, og sendte meg svar om at kravet ble frafalt. De fleste inkassofirma er egentlig ganske greie å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er opp til deg å selvsagt oppdatere din adresse, hvordan skal de klare å lukte at du har flyttet?

Skal man da opplyse fjellinjen om ny adresse i tilfelle man kommer til å passere en bom, selv om man ikke har noe kundeforhold med dem?

Lenke til kommentar
Det er opp til deg å selvsagt oppdatere din adresse, hvordan skal de klare å lukte at du har flyttet?

Skal man da opplyse fjellinjen om ny adresse i tilfelle man kommer til å passere en bom, selv om man ikke har noe kundeforhold med dem?

Om man ikke har noe kundeforhold til dem trenger man ikke det selvsagt, men så fort man har det så bør man vel sjekke opp uansett når man flytter. Akkurat som her jeg jobber i et telecomselskap. Jeg forundrer meg over hvor mange kunder som blir sinte på meg fordi de har fått regning sendt til feil adresse etter at de har flyttet. Skal vi liksom lukte deres nye adresse?

Lenke til kommentar

Denne saken løser seg nok ved at du får en regning på riktig beløp ja, er nok bare en tabbe.

Og til Yvonne: Jeg også forsto det sånn, men når jeg skjønte at dette er en faktura som ble sendt ut automatisk (de nye bomstasjonene krever jo ikke autopass), så stiller saken seg litt annerledes. Dette forutsetter selvsagt at trådstarter oppdaterte adresse hos biltilsynet i tide. Fjellinjen sine lister oppdateres nok ikke nødvendigvis daglig :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Enda venter jeg på disse sakene skal bli ferdig. Trodde ikke det faktisk var lov å ha flere mnd på en sak.

Sjekk datoen jeg skrev første post og se datoen jeg skrev nå. Har de lov å vente så lenge med å behandle en sånn sak som faktisk gjelder penger?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...