abene Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Tegneprogrammet Sketchup er nå tilgjengelig i ny versjon med flere nyheter. Les mer Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Lurer litt på begreper her.. på engelsk bruker jeg alltid 'modelling'(modellering) for 3d-redigering, mens her er det oversatt til 'tegning'; er 'tegning' det norske begrepet for redigering av 3d-modeller? Lenke til kommentar
alike Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Lurer litt på begreper her.. på engelsk bruker jeg alltid 'modelling'(modellering) for 3d-redigering, mens her er det oversatt til 'tegning'; er 'tegning' det norske begrepet for redigering av 3d-modeller? Hei. Det norske bergepet er 3D modellering. Å bruke "tegning" blir egentlig litt feil da det ikke sier om det er snak om 2D eller 3D. Det heter 2D tegning og 3D modellering, såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei. Det norske bergepet er 3D modellering. Å bruke "tegning" blir egentlig litt feil da det ikke sier om det er snak om 2D eller 3D. Det heter 2D tegning og 3D modellering, såvidt jeg vet Ok, det jeg tenkte Bruker selv 3d-applikasjoner mye, og det er bare her jeg har kommet over bruk av tegning istedet for modellering. Lenke til kommentar
___ Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg synes at måten man arbeider på i Sketchup gjør at begrepet tegning er mer passende enn modellering. Men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
uffjohn Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Enig, hele poenget med SketchUp er at man skal kunne "tegne" 3D-modeller linje for linje, ikke så mye modellere slik man gjør i f.eks. 3DS Max. Veldig greit program å jobbe med, så framt man ikke skal drive med animasjon eller mer komplisert modellering. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Har faktisk brukt dette noe selv, då kun som 2d, meget innteresant og brukbart program:P Lenke til kommentar
KukIHodet Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Er dette det samme programmet Google ga ut i sin tid? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 HW.no: Argh, det heter konstruksjoner, ikke strukturer. ArtistenT og QuadMan: Vi ingeniører sier fort at vi tegner i 3D, men det spørs om det er helt korrekt ... KukIHodet: Ja, programmet heter vitterlig Google Sketchup. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Ble kjøpt opp av Google i 2006. http://en.wikipedia.org/wiki/SketchUp Lenke til kommentar
storken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Husker jeg hadde en slik prøveversjon for leenge siden, bruker SolidEDGE nå Bra program å begynne med, det skal være visst. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Takk og pris for at de har tenkt å gjøre redigeringen enklere. Det var noe som var vrient å lære seg å få til på de gamle versjonene. Håper det virker etter hensikten (har ikke testet). Tegnede linjer og figurer skal nå være enklere å redigere i etterkant. Videre skal det være enklere å lage lister i tekster ved siden av modellene. Rutenett finnes nå i flere utgaver, og det er nå enklere å kopiere strukturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå