Gå til innhold

Gratis tegneprogram for 3D-strukturer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer litt på begreper her.. på engelsk bruker jeg alltid 'modelling'(modellering) for 3d-redigering, mens her er det oversatt til 'tegning'; er 'tegning' det norske begrepet for redigering av 3d-modeller?

Hei.

Det norske bergepet er 3D modellering. Å bruke "tegning" blir egentlig litt feil da det ikke sier om det er snak om 2D eller 3D. Det heter 2D tegning og 3D modellering, såvidt jeg vet :)

Lenke til kommentar
Hei.

Det norske bergepet er 3D modellering. Å bruke "tegning" blir egentlig litt feil da det ikke sier om det er snak om 2D eller 3D. Det heter 2D tegning og 3D modellering, såvidt jeg vet :)

Ok, det jeg tenkte :) Bruker selv 3d-applikasjoner mye, og det er bare her jeg har kommet over bruk av tegning istedet for modellering.

Lenke til kommentar

Enig, hele poenget med SketchUp er at man skal kunne "tegne" 3D-modeller linje for linje, ikke så mye modellere slik man gjør i f.eks. 3DS Max. Veldig greit program å jobbe med, så framt man ikke skal drive med animasjon eller mer komplisert modellering.

Lenke til kommentar

Takk og pris for at de har tenkt å gjøre redigeringen enklere. Det var noe som var vrient å lære seg å få til på de gamle versjonene. Håper det virker etter hensikten (har ikke testet).

Tegnede linjer og figurer skal nå være enklere å redigere i etterkant. Videre skal det være enklere å lage lister i tekster ved siden av modellene. Rutenett finnes nå i flere utgaver, og det er nå enklere å kopiere strukturer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...