Gå til innhold

Ny PC til ca. 10 000

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny pc i nær fremtid.

Jeg har sett litt på pc-testene som er på dinside.no. Er disse tilbudene noe bra?

Disse er jo med Athlon Xp prossessorer, men jeg kunne tenke meg en P4 prosessor istedet.

Samtidig er jeg inne på tanken om å bygge selv. Skjermen jeg har er grei nok, så jeg kan klare meg uten en ny en i begynnelsen.

Noen forslag til sammensetning? Prisklasse mellom 8000-10 000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kikke litt på anbefalingene som ligger her på hw.no. Der vil du få litt tips til hva du skal se etter og slikt. Ettersom du har skjerm fra før av, har du en god del å rutte med. Har du noen andre deler du kan bruke fra før? Og hva skal du bruke PC'en til? Har du f.eks. tenkt å overklokke?

Ser du har bestemt deg for P4. Jeg holder meg til AMD sjøl, så jeg er ikke 100% oppdatert på brikkesett til P4, men 875 og 865 fra Intel skal være bra. Sis har også noe (se artikkel på forsiden).

Av disker, kan du kanskje gå for en Western Digital Raptor til operativsystem og spill og en mer "vanlig" en til lagring. Hvis du ikke skal gå helt over til SCSI da (min favoritt), men da blir det fort dyrt.

Til skjermkort synes jeg ATI 9700 eller 9800 er et godt valg om spilling er noe du skal holde mye på med.

CD-brenner: Lite-On. Billig, bra, tar det meste

DVD-spiller: Pioneer Slot-in

Noe av det iallefall jeg synes er spennende ved å bygge sjøl, er å lese seg fram til deler via tester og slikt. Kan sikkert sette opp et forslag til deg, men først er det lunsj! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...