Gå til innhold

noen som kan se på dette oppsettet? (socket am3)

Anbefalte innlegg

Hei.

skal oppgradere dataen litt.

har alt et ati 4890 liggende og SSD kjørende i min 4 år gamle pc, så dette er kun HK, cpu og ram som trengs, tror jeg har funnet et bra oppsett, men kunne tenke meg noen kommentarer på det og eventuelt hva dere ville gjort annerledes

tar også imot tips til et wlan-kort da det jeg har nå ikke støtter win7, som jeg tenker å kjøre på denne.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...7F-7C2C33272D74

handlelisten skal være mulig å leses av alle, men skulle det være noen problemer si fra, kommer også en prisguide link når jeg får relocatet til en annen pc (fikk ikke logget på her)

takker på forhånd for alle svar.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listen fra komplett skal funke nå, men slenger med separate linker også, Prisguiden bugger seg helt for meg så ga opp å lage liste der.

Amd Phenom II x4 965 black edition

Corsair XMS3 ddr3 1600mhz 4gb (2x2gb) cl8

DFI LANPARTY DK 790FXB-M3H5

Edit: kan også nevne at det blir kjøpt inn et minnekit til + en kingston v-series 40gb SSD til i januar (må vente på lommeboka) så gjerne ta med det i beregningen av oppsettet.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

kan nevne at jeg valgte Dfi fremfor asus og gigabyte etter å ha lest en fin test på tomshardware, som konkluderte med at det var så og si null forskjell i ytelse (ikke veldig overraskende) som gjorde at valget mellom dfi, asus, gigabyte og msi sto på hva du trengte av porter og plasseringsløsninger, synes Dfi hadde de beste løsningene forhold til det jeg trenger og plasseringer inni kabinettet så valget falt på Dfi.

@ Osse. Ikke helt sikker på hvordan jeg finner det da jeg ikke har vært borti amd overdrive (har socket 939 for øyeblikket) men vet så mye som at det er et verktøy for klokking og regner med at en rask runde med google gir meg svaret på det du sa :)

Lenke til kommentar

Virker som markedet for PCI/PCIe-baserte wlan-kort er heller labert. Jeg selv gamblet på dette, da det i mine øyne så ut som det hadde fått best tilbakemeldinger ette rå ha lest rundt på diverse nettsider. Jeg finner dog ikke noe om kompatibilitet med windows 7 (ser bl annet at denne karen har bestilt det sammen med win7). Håper det fungerer :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...