Mysterio Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei. Som overskriften sier så har jeg eksamen i 2FY om ei uke. Hva bør jeg øve på? Hva slags emner er viktigere enn andre? Noen tips? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Vel, jeg hadde 2FY-eksamen før sommeren, og vi fikk litt av alt egentlig. Du sier ikke om det er skriftlig eller muntlig eksamen, så jeg går ut i fra at det er skriftlig. Du kan regne med å få en del uten hjelpemidler, hvor du får ca 20 multiple choice-oppgaver. Her kan det komme litt fra alle kapitlene egentlig. I tillegg til det får du nok en oppgave hvor du skal skrive litt om et fysisk fenomen. Det VI fikk var å forklare bruken av fysikk innenfor medisin. Men jeg vet nok ikke hva du kommer til å få. Videre får du 3 oppgaver MED alle hjelpemidlene. Her blir det nok en del regning, kanskje litt mekanikk, litt magnetisme/induksjon, kanskje litt moderne fysikk. Egentlig burde du lese hele boka + målsettingen for kurset. Oppfyller du de kravene vil du klare deg bra på en eksamen. Legg vekt på å forstå stoffet, ikke bare lese det. I tillegg bør du regne så mange oppgaver som bare mulig. Gjerne tidligere eksamensoppgaver fra 2FY og tilsvarende tidligere kurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå