Gå til innhold

Hvordan koble pc til forsterker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg kan se, så er det bare coax SPDIF-utgang - minijack 3,5 mm på Creative Audigy 2 ZS.

Da må du ha en S/PDIF, RCA han - 3,5mm minijack han, men jeg trur det skal gå med Jack phonoadapter (phono hunn - 3,5mm hann) mono, + en Coaxial kabel (75 Ohm).

Det er phonoadapteret, jeg ikke er 100% sikker på!

Edit: Nu er jeg 100% sikker på at du kan bruke det phonoadapteret, noe som er veldig greit, da du kan velge lengden på Coaxial kabelen, etter hva som passer ditt bruk.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

En "forsterker" er så mangt. Jeg antar, siden du vil koble til via digital tilkobling, at det dreier seg om en surround receiver. En surround receiver, har innebygde Digital til Analog (D/A) omformere (konvertere). All lyd som kommer ut av en høyttaler er analog, så de digitale signalene som ligger på en CD, en DVD-plate, eller som genereres av et lydkort i en PC, må på en eller annen måte konverteres til et analogt lydsignal. Det er her D/A konverteren kommer inn i bildet. Et lydkort er allerede utstyrt med en slik, for at det skal være mulig å koble de til f.eks. et sett med PC høyttalere eller hodetelefoner, via vanlig analog mini-jack.

Kobler du lyden derimot via den digitale utgangen, så hopper du over lydkortets egen D/A konverter, og bruker den som sitter i surround receiver'n (alternativt en ren stereo-forsterker med D/A konverter innebygget).

Håper jeg klarte å forklare meg selv godt nok nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...