evgeny Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei og hopp. Jeg har audigy 2 zs lydkort og vil koble til min forsterker. Jeg vil bruke "Digital out" outputen på lydkortet og koble til enten coax eller optical input på forsterkeren. Hvilken kabel trenger jeg? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Du trenger da enten en coax kabel eller en optisk kabel. Begge finnes på clas ohlson. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Etter hva jeg kan se, så er det bare coax SPDIF-utgang - minijack 3,5 mm på Creative Audigy 2 ZS. Da må du ha en S/PDIF, RCA han - 3,5mm minijack han, men jeg trur det skal gå med Jack phonoadapter (phono hunn - 3,5mm hann) mono, + en Coaxial kabel (75 Ohm). Det er phonoadapteret, jeg ikke er 100% sikker på! Edit: Nu er jeg 100% sikker på at du kan bruke det phonoadapteret, noe som er veldig greit, da du kan velge lengden på Coaxial kabelen, etter hva som passer ditt bruk. Endret 21. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 fant ut at mitt ati 4890 kort overfører lyd via hdmi. så da bruker jeg det istedenfor om ikke lydkvailteten der er dårligere i forhold til audigy 2 zs?? noen som vet? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Lydkvaliteten vil så lenge du kjører digitalt, først og fremst avgjøres av D/A konverteren i enheten du kobler PC'en til. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 mener du forsterker? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 En "forsterker" er så mangt. Jeg antar, siden du vil koble til via digital tilkobling, at det dreier seg om en surround receiver. En surround receiver, har innebygde Digital til Analog (D/A) omformere (konvertere). All lyd som kommer ut av en høyttaler er analog, så de digitale signalene som ligger på en CD, en DVD-plate, eller som genereres av et lydkort i en PC, må på en eller annen måte konverteres til et analogt lydsignal. Det er her D/A konverteren kommer inn i bildet. Et lydkort er allerede utstyrt med en slik, for at det skal være mulig å koble de til f.eks. et sett med PC høyttalere eller hodetelefoner, via vanlig analog mini-jack. Kobler du lyden derimot via den digitale utgangen, så hopper du over lydkortets egen D/A konverter, og bruker den som sitter i surround receiver'n (alternativt en ren stereo-forsterker med D/A konverter innebygget). Håper jeg klarte å forklare meg selv godt nok nå Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 takk. har en 7.1 reciever ja. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Da burde lyden, i allefall i teorien, bli den samme fra Sound Blaster'n eller HDMI'en på skjermkortet, siden det er receiveren som tar seg av D/A konverteringen og surround prosesseringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå