LittleAndersen Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Heisann! Jeg er videregående elev og skal ha et samfunnsfag prosjekt på skolen min om kultur (altså mat). Produktet jeg skal levere inn må bl.a inneholde et intervju med en som har yrke kokk. Så hvis du ER kokk og har lyst og anledning, svar på mine spørsmål. Trenger veldig utdypende svar, så takk på forhånd :!: 1. Hvor mange år er du? 2. Hvilken utdannelse kreves det for å utdanne seg til yrke kokk? 3. Hvor mange år tok det før du ble ferdig med utdannelse? 4. Hva slags egenskaper ser en arbeidsgiver etter? 5. Hvorfor akkurat yrke kokk? 6. Innen for mat, hva er din sterkeste side? 7. Hva er din største svakhet? 8. Er du en leder på kjøkkenet? 9. Hvordan blir du motivert til og jobbe, og hvordan motiverer du andre? 10. Hva er det beste rådet du kan gi til unge som ønsker å jobbe innen for dette yrke? 11. Hva er din aller største drøm innenfor yrke ditt? For de av dere som har studert/bodd utenlands, svar gjerne på dette også! 1. Hva gjorde du i utlandet? 2. Hvilket land besøkte du? 3. Hva er den aller største forskjellen på Norge og (ditt land)? 4. Er maten den samme som i Norge? 5. Hvordan er forholdet til alkohol i ditt land? (Hint: I mange land er alkohol, f.eks vin, kultur. Mens mange benytter seg av alkohol utenfor mat sammenhenger) 6. Er det noe du ikke likte ved kulturen? 7. I Norge feirer vi jul, der vi spiser julemat sånn som ribbe, julepølser osv..Hva slags feiringer var du med på? Og hva ble servert? 8. Hva er nasjonalretten i ditt land? Tusen takk på forhånd! : )) Mvh LittleAndersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå