Fixit Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Har satt sammen en htpc i et antec fusion remotre kabinett, men synes det suser litt for mye. Noen som har forslag til 120 vifter og prosessorkjøler og vifte? Har sett på ninja scythe mini, men åpen for andre forslag. Har dere noen tips på hvordan jeg enklest kan sette opp en styring av viftene, helst automatisk Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Noctua NF-S12-800 vifte. Den er så stille at noe styring trengs ikke. Om du er redd for at den har for lite kjøleeffekt kan du velge Noctua NF-S12B FLX. Den har med 2 motstander for henholdsvis 900 rpm (11 dBA) og 600 rpm (6 dBA). Ninja Mini er grei kjøler, den kan du faktisk kjøre uten vifte. Er det lite aktuelt, så velger du å bytte ut medfølgende vifte med Noctua NF-B9-1600. Jeg bruker den med 1300 rpm som maks hasighet. Nå er Noctua jevnt over dyre vifter, så vil du ha noe rimeligere kan du se på Nexus, Mist og Artic Cooling. Hvilken PSU har du, kan være den som lager lyd også. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Noctua NF-S12-800 vifte. Den er så stille at noe styring trengs ikke. Om du er redd for at den har for lite kjøleeffekt kan du velge Noctua NF-S12B FLX. Den har med 2 motstander for henholdsvis 900 rpm (11 dBA) og 600 rpm (6 dBA). Ninja Mini er grei kjøler, den kan du faktisk kjøre uten vifte. Er det lite aktuelt, så velger du å bytte ut medfølgende vifte med Noctua NF-B9-1600. Jeg bruker den med 1300 rpm som maks hasighet. Nå er Noctua jevnt over dyre vifter, så vil du ha noe rimeligere kan du se på Nexus, Mist og Artic Cooling. Hvilken PSU har du, kan være den som lager lyd også. Har en Mist 5oow er forholdsvis stille. Tror det er mere bråk fra boxed vifta og de to 120 som fulgte med kabinettet. Tror nok jeg ser på den med motstand på. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Når det gjelder kjøling, vil jeg si Arctic Cooling, Nexus og Noctua er de beste på markedet. Arctic Cooling har noe kalt PST (PWM Sharing Technology). Om ditt hovedkort støtter PWM, kan du med Arctic Cooling koble inntil 5 vifter som alle da automatisk vil øke eller eller redusere hastigheten på viftene etter tempratur. Cooler Master har også et nytt produkt kalt Wind Rider Du kan da koble inntil 6 PWM vifter til denne boksen. PWM er nok en av de enkleste måtene å redusere litt av støyen på. Minus siden er at du da må ha et hovedkoret som støtter PWM og selvsagt da PWM vifter. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Når det gjelder kjøling, vil jeg si Arctic Cooling, Nexus og Noctua er de beste på markedet. Arctic Cooling har noe kalt PST (PWM Sharing Technology). Om ditt hovedkort støtter PWM, kan du med Arctic Cooling koble inntil 5 vifter som alle da automatisk vil øke eller eller redusere hastigheten på viftene etter tempratur. Cooler Master har også et hvordan ser jeg at detnytt produkt kalt Wind Rider Du kan da koble inntil 6 PWM vifter til denne boksen. støtter pwm? har et asus M4A785TD-M EVO. Høres supert ut med arctic i så fall! PWM er nok en av de enkleste måtene å redusere litt av støyen på. Minus siden er at du da må ha et hovedkoret som støtter PWM og selvsagt da PWM vifter. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Når det gjelder kjøling, vil jeg si Arctic Cooling, Nexus og Noctua er de beste på markedet. Arctic Cooling har noe kalt PST (PWM Sharing Technology). Om ditt hovedkort støtter PWM, kan du med Arctic Cooling koble inntil 5 vifter som alle da automatisk vil øke eller eller redusere hastigheten på viftene etter tempratur. Cooler Master har også et hvordan ser jeg at detnytt produkt kalt Wind Rider Du kan da koble inntil 6 PWM vifter til denne boksen. støtter pwm? har et asus M4A785TD-M EVO. Høres supert ut med arctic i så fall! PWM er nok en av de enkleste måtene å redusere litt av støyen på. Minus siden er at du da må ha et hovedkoret som støtter PWM og selvsagt da PWM vifter. Hvordan finner jeg ut om mb er pwm kompatibelt? Jeg har et asus M4A785TD-M EVO Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Når det gjelder kjøling, vil jeg si Arctic Cooling, Nexus og Noctua er de beste på markedet. Arctic Cooling har noe kalt PST (PWM Sharing Technology). Om ditt hovedkort støtter PWM, kan du med Arctic Cooling koble inntil 5 vifter som alle da automatisk vil øke eller eller redusere hastigheten på viftene etter tempratur. Cooler Master har også et hvordan ser jeg at detnytt produkt kalt Wind Rider Du kan da koble inntil 6 PWM vifter til denne boksen. støtter pwm? har et asus M4A785TD-M EVO. Høres supert ut med arctic i så fall! PWM er nok en av de enkleste måtene å redusere litt av støyen på. Minus siden er at du da må ha et hovedkoret som støtter PWM og selvsagt da PWM vifter. Hvordan finner jeg ut om mb er pwm kompatibelt? Jeg har et asus M4A785TD-M EVO Kun cpu vifta som har pwm støtte, så da blir det verre. Dermed må jeg kanskje bytte vifta på ninja'e, bråker den mye? Håper jo å kunne kjøre den uten vifte smo du gjør! Er det forresten rev 1 eller to du har, rev 2 ser litt for høy ut men må vel ta frem tommestokken og se. Endret 26. november 2009 av Fixit Lenke til kommentar
anordne Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Har selv antec fusion med ninja mini. Byttet ut den medfølgende vifta med noctua 92mm. Det er stille og effektivt. Viftene i siden har 3 justeringer og bråker ikke mye på laveste nivå synes jeg. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Har selv antec fusion med ninja mini. Byttet ut den medfølgende vifta med noctua 92mm. Det er stille og effektivt. Viftene i siden har 3 justeringer og bråker ikke mye på laveste nivå synes jeg. Trodde det bare var plass til 80 mm, men om du får en 92mm til å passe, så er jo det supert! Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Når det gjelder kjøling, vil jeg si Arctic Cooling, Nexus og Noctua er de beste på markedet. Arctic Cooling har noe kalt PST (PWM Sharing Technology). Om ditt hovedkort støtter PWM, kan du med Arctic Cooling koble inntil 5 vifter som alle da automatisk vil øke eller eller redusere hastigheten på viftene etter tempratur. Cooler Master har også et nytt produkt kalt Wind Rider Du kan da koble inntil 6 PWM vifter til denne boksen. Ser at Arctic cooling sine kan kjedekobles, noen som har erfaring med dette? PWM er nok en av de enkleste måtene å redusere litt av støyen på. Minus siden er at du da må ha et hovedkoret som støtter PWM og selvsagt da PWM vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå