ilpostino Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 I denne tråden skal jeg fokusere på hvordan en kan lage MSI-pakker og installere programmer ved hjelp av AD og Group policy. Jeg vil først peke til den sticky tråden Verktøy som gjør drift av et nettverk lettere som jeg har laget i Nettverk (Bedrift)-delen av forumet som tar for seg noe av det samme. Hvis du skal lage MSI-pakker anbefales et program som heter Wise Package Studio som er laget av Symantec. Hvis du skal rulle ut Microsoft Office vil jeg anbefale at du tar en titt på denne posten som er skrevet av shranmat. Posten er ganske lettfattelig skrevet og lett å følge. vordan du kan distribuere software ved hjelp av Windows 2003 server kan leses her mens tilsvarende for Windows 2008 finnes her. Lenke til kommentar
veron Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Firefox msi kan hentes fra frontmotion.com Lenke til kommentar
kamus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det kan ofte være greit er å be leverandøren levere applikasjonen ferdig pakket. Det gjør ting mye enklere for bedrefiten hvis man ikke har kompetanse på pakking, samtidig som det å rulle ut applikasjonen via AD er ganske rett frem. Lenke til kommentar
Marthe1 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Veldig bra info på group policy: http://technet.microsoft.com/nb-no/library/ee532079(en-us).aspx Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Denne bør kanskje oppdateres. Wise Package Studio er EOL fra og med november 2011. I dag er det Adminstudio fra Flexera som er alternativet. Videre bør man også nevne at MSI er en av flere muligheter, men på ingen måte svaret på alt. Selv deployer jeg gjerne exe-baserte installasjoner der det er hensiktsmessig, men dersom jeg ikke får det jeg vil der blir det ofte en repakking til MSI. I mange tilfeller er det i dag MSI tilgjengelig, og man bruker da gjerne denne. Er det endringer man må gjøre kan man gjøre dette med en transforms-fil. Orca er også et verktøy som er gull verdt, det er gratis.. Men her får man kun redigert msi-tabellene direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå