Arve28 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Er en person som hele tiden prøver å komme seg inn på min PC. Har Norton internet security som stopper han (tror jeg). Sier den stenger 3 porter. Han prøver 3-4 ganger pr dag og har holdt på snart 14 dager. Hva gjør jeg? Noen forslag. Kan jeg finne ut hva han vil? Han er fra Ålhus i Danmark. Noen ganger er det en annen som prøver med en backdoor Trojans horse eller noe slikt. Ikke kjennskap til så mye slikt så håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Send en mail til ISP'en hans og forklar saken Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Hmm, hva er isp og hvordan sender jeg mail? har ip adressen hans. Lenke til kommentar
arve19 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Eller: Få tak i en gammel pc. 2 nettverkskort og kabler. Legg inn Smoothwall, og problemet er løst for. :smile: Edit: Hva er ip adressa hans da? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Isp = internet service provider Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 isp: Internet Service Provider. Nettleverandøren, som f.eks. nextgentel, telenor. teledanmark........ ip'n vil vel kunne sette deg på sporet av hvilken isp han har. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Dette er ip adressa: 193.163.220.4 Er det et sted man kan sette inn denne å finne ut litt mer og hvor jeg sender mail. Lenke til kommentar
arve19 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Han i Danmark har antagelig det sammeproblemet som deg. Det blir henvist til 8 ip-adresser som ligger foran denne ip-adressa. Prøv å finn ut hvilket program som blir brukt, og steng ute alle porter som er åpne for dette progremmet. Det skal du kunne se av NIS Håper dette hjelper deg. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Bruker du irc ofte? Hvilken server joiner du i så tilfellet? Hvis det er en port scan så kan det være fra proxy-scanner.eris.dk. Den er iallefall ufarlig. EDIT: Det er ipadressen ja. Ingen fare. Kommer tilbake med mer informasjon senere idag. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg bruker norton internet security om det var det du tenkte på. Hvordan stenger jeg ute han? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er ikke noe du kan gjøre. Du blir scannet fordi du bruker efnet eller noe slikt. Alle blir scannet for å se om de kobler til via en proxy eller ikke. Han er stengt ute, derfor får du beskjed fra brannmuren. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Dette er ip adressa: 193.163.220.4 Er det et sted man kan sette inn denne å finne ut litt mer og hvor jeg sender mail. Det du også kan gjøre er å sende en mail til din internettleverandør og å høre om de kan kontakte Danmark. Det bør være en smal sak for de å finne ut hvilken internettleverandør i Danmark denne adressen tilhører. Lenke til kommentar
arve19 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvis det er en port scan så kan det være fra proxy-scanner.eris.dk. Den er iallefall ufarlig. EDIT: Det er ipadressen ja. Ingen fare. Kommer tilbake med mer informasjon senere idag. Stemmer det. Det er proxy-scanner.eris.dk. Det ligger 8 andre bak denne, men det er vel bare slik det skal være. Og det at du får beskjed er vel bare en bekreftelse på at alt er som det skal være........!! Edith: http://proxy-scanner.eris.dk/ Les her. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Eller så kan du svare på spørsmålet mitt. Kobler du opp mot irc rett før du får portscanningen? EDIT: Endelig noen som støtter meg Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=s...=193.163.220.4+ plz... dette er en proxy scann fra irc serveren din.... undersøk litt meir før du whiner om hackere ol. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, bruker efnet en del. Men nå har jeg i alle fall fått svar på hva som skjer. Takker alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå