Jordal Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Fant denne saken her for å vise mer nøyaktik ka ping du har når du gamer, ganske nyttig. Tenkte det var fleire som kanskje var intresert. Fant også andre ting som ligger lengre nede. Quote: About pings – The Sad Truth • Navigate to the folder: ‘program files\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players’ and open the file config_mp.cfg • Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max). • If I’m interpreting things correctly, this means that each of the 10 bars represents 20ms, with full green being 20ms or lower, and 1 red being 200ms or higher. The truth? You might wanna pound a few beers before you read this: • The host is immediately obvious, he’s the guy with 0-20 ping (full green). • I usually connect with about 101-200+ms. • Most people are connected at 200+ms (3 or less bars on normal cfg settings). • On regular cfg settings, 4 bars means up to 0-100 ping, 3 bars up to 101-200, 2 bars up to 201-300, 1 bar is 301+. Background Information • Ping the measurement, in milliseconds, of how long it takes for your computer to send a signal to the host (shot fired) and receive a response (hit or miss). • Ping below 40ms is optimal. The higher past 0ms, the worse it is. • 100ms is considered very bad, as that means a 1/10th of a second delay between when you take an action and when you learn whether it accomplished the desired affect. Past 100ms it begins to get more and more noticeable. • The delay begins to get particularly noticeable around 150ms (1.5 tenths of a second delay). • NAZINet (formerly IWNet) is a P2P system, meaning you connect directly to someone’s home connection. This means you are practically guaranteed a ping greater than 100ms, unless you host. Conversely, the host is practically guaranteed a ping lower than 40ms. • P2P systems conceal the truth by showing bars instead of numbers. 4 bars means either you are host, or else mild fail. 3 bars or less is an epic fail. ANDRE CHANGES GJORT I "config_mp.cfg" fila. Valve\Steam\Steamapps\Common\Modern Warfare 2\players \config_mp.cfg // Max amount of frames shown per second seta com_maxfps "85" This will allow you to have higher fsp in the game. Change to i higher value then the default (85) // Joins a server with maximum X amount of ping seta com_maxping "800" No more hight ping server IWNET forces you to join server with ping as high as 800 ms!!!! Change this to "200" and you will not be forced into server with higher ping then 200ms // Max packets, by putting it higher your ping will be a lot more stable seta cl_maxpackets "30" This setting is about the amount of packages sent to other clients.If you have high bandwidth you should set the default value to 100 or more = less laggy server (ONLY FOR PPL WITH GOOD UPLOAD SPEED) Har ikkje testa dei endringane som er gjort i "config_mp.cfg" enda. Men den nye ping setupen er super nice. GL and ENJOY! Lenke til kommentar
covenent Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Dette må testes når jeg kommer hjem. Har du en link til nettsiden/forumet du fant det på? Lenke til kommentar
Jordal Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Eg fant den på dette forumet http://www.boards.ie/vbulletin/showthread....5421&page=6 Men han som har posta den hadde funnet den ein anna plass (nfohump forum) men fant ikkje det. Og han som linka den latency fiksen gav ikkje source. Fant den igjen på IW-forumet though. http://www.infinityward.com/forum/viewforum.php?f=24 Lenke til kommentar
Jordal Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Fant denne og, er sikker nice den og. (source er samme forum som eg fant dei andre) Quote: I can confirm that you can enable lagometer in mw2 Steam/steamapps/common/call of duty modern warfare 2/players and open config_mp and change seta drawLagometer "0" to 1 instead, and voila. now you can see for yourself how IW.net actually performs. EDIT: I also see that maxclients is set at 18, and default is set at 12. Me thinks that these can be easily altered. It just seems to be COD4 in sheeps clothing. Lenke til kommentar
covenent Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Tusen takk. Hadde vært interessant å vite hvorfor de har valgt å ikke ha det med som default. Lenke til kommentar
Jordal Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Tusen takk. Hadde vært interessant å vite hvorfor de har valgt å ikke ha det med som default. Grunnen til at dei berre har fira bars på pingen er vell for at det skal sjå ut som om du har bra ping. F.eks du har 3 streker, så skulle jo du tru at det var bra. Men då kan du faktisk ha opp imot 200ms. Og det er jo ikkje akkurat ønskelig for oss gamere. Dei andre er eg ikkje sikker på, er vell kanskje for å gjere det ikkje så krevande. Med tanke på packets og finner servers. Ikkje det at eg har joina ein server som har hatt meir enn 200ms endo. Anyways, viss det er noken som finner andre "commands" eller endringar venligst post dei og. Meiner og du kan skrive enkle binds commands i "config_mp.cfg" fila: bind_mwheelup "+attack" f.eks. Men det er vell allmenskunnskap. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg bruker 10 streker @ 30 ms, men det kan være litt vanskelig i farten å se hvor mange streker en har, så jeg tror jeg skal endre dette til 8 @ 40. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå