Amiga4k Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvilken av disse harddiskene er mest stillegående? Hvilken har høyest ytelse? Anbefalinger? Seagate Barracuda 5400.1 40GB IDE - ATA/100 harddisk 2MB cache 5400RPM Western Digital Protege 40GB IDE 5400RPM - ATA/100 harddisk 2MB cache WD400EB Jada, jeg er klar over at det er bare 8mb cache og 5400rpm, men det er poenget for at de skal utvikle mindre varme, 7200rpm og oppover bør jo ha kjøling, dessuten skal harddisken brukes i en C= Amiga 4000, så hastighet har lite å si. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 vet ikke, men seagate ville jeg valgt for de er kjent for å være av kvalitet gi fra seg lite varme og være stilegående. Det er de som har vunnet de siste testene tror jeg. Litt nysjerrig: når blei den amigen-en produsert? er det den siste utagaven av amiga-er. Kan den måle seg med dagens pc-er? Jeg er litt småglad i amiga. har mange minner om det da storebror lagde masse 3d greier og hadde masse spill og slikt. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kan anbefale seagate på det varmeste Lenke til kommentar
Amiga4k Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 vet ikke, men seagate ville jeg valgt for de er kjent for å være av kvalitet gi fra seg lite varme og være stilegående. Det er de som har vunnet de siste testene tror jeg. Litt nysjerrig: når blei den amigen-en produsert? er det den siste utagaven av amiga-er. Kan den måle seg med dagens pc-er? Jeg er litt småglad i amiga. har mange minner om det da storebror lagde masse 3d greier og hadde masse spill og slikt. C= Amiga 4000 var den siste amiga maskinen som ble produsert. Den ble lansert i 1992, det finnes også en tower modell av maskinen. Den har originalt 030 og 040 prosessor (25-40MHz) man kan oppgradere til 060 (50MHz) og evt. sette på PowerPC Prosessor på alt fra 200-800MHz, men dette krever at man har Mediator PCI. Dette er uansett den siste av de originale modellene. Ellers er det ankommet en ny Amiga nylig som heter AmigaOne som produserer av britiske EyeTech, denne kjører også operativsystemet AmigaOS, men versjon 4.0 er ikke klar enda, men kommer veldig snart. Denne maskinen ligner mer en PC med PCI, AGP standarder osv. den største forskjellen er at den bruker PPC CPU i stedet for x86 (Intel, AMD osv.) ellers blir den mer lik en Mac. Les mer på www.amiga.com og www.eyetech.co.uk/amigaone eller www.amigaworld.net og www.amiga.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå