Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ta kontakt? Direkte eller mer "vagt"?

Anbefalte innlegg

Hvordan bryte isen med en totalt ukjent jente jeg innbiller meg at er interessert i meg? Er rimelig gal etter henne, så jeg vet ikke hvor kontrollert jeg klarer å forholde meg om vi skulle komme i prat.

Er rimelig usikker på meg selv av vane, noe sjenert og per i dag er jeg så forelsket i denne jenta at jeg tror jeg dauer hvis hun sier nei. Men har bestemt meg for å prøve, tør ikke la sjansen gå fra meg.. hun er for pen til det!

Altså fullstendig fremmed person. Vil det da virke desperat/ skremmende for henne eller spesielt å gå rett til henne og be henne ut?

"Hei! Vil du bli med på ...(et eller annet)...?"

Burde jeg heller prøve en annen innfallsvinkel? Kjenner verken til navnet hennes, eller noen av venninene.

Sett at jeg sitter på lesesalen på skolen der det skal være stille. Hvis jeg sitter ved siden av henne eller i nærheten, hvordan ville hun muligens reagert om jeg skrev en lapp og la den over på hennes plass. Selvfølgelig med den hensikt at hun visste hvem den var fra. F.eks om jeg legger den der mens hun sitter der, og så går jeg videre...

Hva kan jeg skrive på lappen?? "Date?" blir det for spesielt? Aldersmessig er vi begge i starten av 20-årene.

Bør jeg kanskje ta kontakt med venninnene først med tanke på å få tak i msn eller lignende. Vil ikke være noe problem for meg å gå bort å snakke med venninnene, om hun ikke er der selv. Men virker kanskje litt rart?!?!

Dette er for øvrig det mest femi jeg noen gang har skrevet ned på "papir", men jeg er så hypp på denne jenta at jeg tror jeg har blitt periodisk lettere forstyrret. Sånn skal det kanskje være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså fullstendig fremmed person. Vil det da virke desperat/ skremmende for henne eller spesielt å gå rett til henne og be henne ut?

"Hei! Vil du bli med på ...(et eller annet)...?"

Ok, jeg skal forsøke å være så forsiktig som mulig...

JA!

Med mindre du er mannlig supermodell eller kjent nok til å ha vært på trykk i Se & Hør minst seks ganger bør du holde deg langt unna å foreslå date eller spørre om hun vil bli med på noe når du ikke en gang vet navnet hennes.

Hvis du skal sende lapp til henne, send en der du har tegna et bondesjakk-brett og satt første krysset istedet. Mindre stress for henne og du viser at du er leken og ikke tar ting så seriøst, selv om jeg nok frykter at det bildet kommer til å forsvinne så fort du åpner kjeften.

Selv om jeg vet av erfaring at det sannsynligvis kommer til å være umulig, forsøk å slapp av og vis interessen din i forholdsvis små porsjoner. Spør du om date innen fem minutter fremstår du bare som jævlig desperat, så bli heller litt kjent med henne, finn ut om dere har noe til felles og så, hvis kjemien stemmer, kan du si noe sånt som "du var ei kul jente, blir du med på X eller Y i helga?". Og drit i date, velg noe som innebærer litt aktivitet og som du syns er morsomt. F eks bowling, biljard etc.

Lenke til kommentar

Skal være helt selfless nå og dele en liten bit av meg selv. Om du får hendene i buksa på jenta eller ikke kan jeg ikke si noe om, men at jeg har klart å bruke denne til å oppnå store ting er sikkert:

(litt intens stemning ala "noen burde si noe nå!")

Du (ser på henne mens blikket ditt sier "fytti, om du aner hvor tåpelig jeg er nå"): "Vet du hvor mye en isbjørn veier?"

Hun (med skikkelig "wtf-hjelpe-meg-hvem-er-dette"-blikk): "Eeeeehh, nei?"

Du (med triumferende, selv-diggende, cocky blikk og skjevt smil): "AKKURAT NOK... til å bryte isen ;);););)"

På slutten av den siste setningen så skal du skrike i hodet til deg selv "TA MEG BABY, FOR JEG ER SÅ JÆVLA HINGST!!!" og spille litt luftgitar. For du vet hvor dust du nettopp var, og hun vet ikke. Liksom, det er morsomt fordi det er sant.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Bondesjakk-saken er genial, og fungerer veldig bra. :)

En annen ting som også fungerer bra, er rett og slett å gå bort til henne, og si "Hei. Hvem er du? Har lagt merke til deg, så jeg MÅTTE bare finne ut av hvem du var.." og ta det derfra.

Men viktig at du da har kroppspråket til det og.. Den funker veldig dårlig hvis du serverer den uten øyekontakt, se ned i bakken, armene i kryss, og ikke viser at du er komfortabel med situasjonen.

Du skal i hvert fall ikke gå bort og spørre om en date helt ut av det blå.. Det er oppskriften på en skikkelig crash'n'burn med mindre du er Brad Pitt og hun har gått og gnagd på seg selv og håper på at akkurat du skulle dukke opp med det spørsmålet.

Lenke til kommentar
Du (ser på henne mens blikket ditt sier "fytti, om du aner hvor tåpelig jeg er nå"): "Vet du hvor mye en isbjørn veier?"

Hun (med skikkelig "wtf-hjelpe-meg-hvem-er-dette"-blikk): "Eeeeehh, nei?"

Du (med triumferende, selv-diggende, cocky blikk og skjevt smil): "AKKURAT NOK... til å bryte isen ;);););)"

de på nabokontorene lurte sikkert på hva jeg drev på med da jeg leste dette. synes det var ganske genialt så måtte nesten le litt.

hvis du møter henne på skolen/lesesalen/whatever hva med å innlede samtalen med hva hun leser/studerer/els?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...