Dragonlove Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Får ikke til å overføre med mer enn 10MB/S på mitt Giga nettverk, uansett om jeg sender eller mottar filer mellom Hjemme serveren, pc'n eller Popcorn Hour maskinen, ruteren er en DIR655 fra Dlink. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 ingen som har forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Det første jeg ville sjekke er om de virkelig har Gigabitforbindelse. Deretter prøve direkte kablet forbindelse mellom to enheter for å se om det er routeren som er problemet. Med Gigabit behøver du ikke krysset kabel for å teste mellom de da den har autosensing. Endret 22. november 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Av erfaring vil jeg si at du bør sjekke ruteren. Jeg har aldri hatt problemer med å koble maskin mot maskin, men derimot, maskin --> ruter -> maskin har en tendens til å skape problemer. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Av erfaring vil jeg si at du bør sjekke ruteren. Jeg har aldri hatt problemer med å koble maskin mot maskin, men derimot, maskin --> ruter -> maskin har en tendens til å skape problemer. Hva er det jeg skal sjekke med ruteren da? alt er gigabit, jeg bruker Cat5E kabler som er koplet med alle 4 parene og selv om det er Cat5 så har jeg hørt at man kan kjøre gigabit over de. Ellers er det Gigabit nettverkskort i Popcorn Hour C200, Hp Mediasmart serveren og i hovedpc'n. Men kan det være noen innstillinger i ruteren som gjør det da eller? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Hehe ja da løste det seg jommen meg gitt, det viste seg at en av lederne inni veggboksen ikke var skikkelig inntrykt. Så overføring gikk mye bedre nå. Fra pc til Mediasmart server ca 70-80MB/s Fra Mediasmart server til pc ca 100-140MB/s Fra Pc til PCH200 stabilt på rundt 12MB/s men dette vet jeg er pga dårlig firmware. Så da er vel resten av begrensningene i harddiskene tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå