-kga- Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg sendte en MP3 spille inn i retur siden den stoppet å fungere etter en ukes tid ca. Jeg fikk nå tilbud om å få en ny vare i retur eller å få pengene tilbake. Jeg valgte og få pengene tilbake. Men nå ser jeg at jeg ikke får alle pengene tilbake. Spilleren koster 1 079 frakt til meg 119 ekspidision 19 frakt fra meg til dem 115 TOT 1332 Men det jeg har fått tilbakebetalt er kun 1079 for spilleren. Er det normalt og kun få dekket den aktuelle summen for spilleren? Jeg trudde også da man i det minste fikk tilbake summen man måtte betale for å sende inn en defekt vare. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Tråden omhandler forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Forbrukerrett, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hmm, ikke godt å si hva som har skjedd her. Sendte du med kvittering på hva det kostet deg å sende spilleren tilbake? Ved bruk av angrerett må du selv betale returfrakten, men skal ha tilbake hele kjøpssummen inkl. frak og ekspedisjon. Ved reklamasjon skal du refundert alt du har hatt av utlegg i handelen, altså totalsum + returfrakt. Jeg skjønner ikke hvordan de har klart å regne seg frem til summen du nevner... Lenke til kommentar
darket Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 vel at du har betalt frakt til deg selv må du betale selv vel. men fremlegg dokumentasjon på 115, så skal du få dette refundert. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 vel at du har betalt frakt til deg selv må du betale selv vel.men fremlegg dokumentasjon på 115, så skal du få dette refundert. Vel reklamasjon skal foregå uten nevneverdig ulempe eller kostnad for forbruker, her er reklamasjonen behandlet, og kunde blir stilt valg om heving. Da skal også frakt til kunde iberegnes. Flere nettbutikker er kjente for å prøve en slik snarvei, gjør de oppmerksom på dette, og legg frem dokumentasjon på din kostnad når det gjelder frakt til de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå