Gå til innhold

Tilbakebetaling ved retur av vare

-kga-

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en MP3 spille inn i retur siden den stoppet å fungere etter en ukes tid ca.

Jeg fikk nå tilbud om å få en ny vare i retur eller å få pengene tilbake. Jeg valgte og få pengene tilbake.

Men nå ser jeg at jeg ikke får alle pengene tilbake.

Spilleren koster 1 079

frakt til meg 119

ekspidision 19

frakt fra meg til dem 115

TOT 1332

Men det jeg har fått tilbakebetalt er kun 1079 for spilleren.

Er det normalt og kun få dekket den aktuelle summen for spilleren? Jeg trudde også da man i det minste fikk tilbake summen man måtte betale for å sende inn en defekt vare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ikke godt å si hva som har skjedd her. Sendte du med kvittering på hva det kostet deg å sende spilleren tilbake?

Ved bruk av angrerett må du selv betale returfrakten, men skal ha tilbake hele kjøpssummen inkl. frak og ekspedisjon.

Ved reklamasjon skal du refundert alt du har hatt av utlegg i handelen, altså totalsum + returfrakt.

Jeg skjønner ikke hvordan de har klart å regne seg frem til summen du nevner...

Lenke til kommentar
vel at du har betalt frakt til deg selv må du betale selv vel.

men fremlegg dokumentasjon på 115, så skal du få dette refundert.

Vel reklamasjon skal foregå uten nevneverdig ulempe eller kostnad for forbruker, her er reklamasjonen behandlet, og kunde blir stilt valg om heving. Da skal også frakt til kunde iberegnes.

Flere nettbutikker er kjente for å prøve en slik snarvei, gjør de oppmerksom på dette, og legg frem dokumentasjon på din kostnad når det gjelder frakt til de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...