Gå til innhold

[Løst]ROCCAT Kave - Solid 5.1 Gaming Headset en hype?

m4j3s7y

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette headsettet etter å kun ha lest utelukkende positive ting om det. Nå har jeg hatt dette headsettet i ca. en uke, men begynner å lurer på om det kanskje er litt "overhypet".

Førsteinntrykket var overveldende positivt. Jeg ble bombardert med kult ekstrautstyr og fancy design som LED-lys og børstet aluminium, men etter at nyforelskelsen gikk over begynte jeg dessverre å irritere meg over flere ting.

For det første veier dette headsettet sykt mye. Jeg må flytte på det ofte og/eller ta det av når det ikke trengs - som feks. etter en runde COD4. De vektfordelende hvileputene kompanserer ikke på langt nær godt nok for den massive vekten. Det gjør vondt der den har sittet og når jeg tar det av etter lengre spilletid kjenner jeg at blodet begynner å strømme igjen.

For det andre er lyden på dette headsettet kun helt grei. Surround-lyden er ikke særlig framtredende og jeg er ikke imponert over bassen den presterer å gi fra seg, men lurer på om det er noe jeg har gjort galt. Jeg har 5.1 settings i vista og "sub"-switchen på tip n' control'ern på fullt. I tillegg hører jeg rykter om en vibrasjon jeg ikke har lagt merke til.

tldr;

Jeg lurer på hvordan ROCCAT Kave kun har fått bra kritikk og jeg er kjempeskuffet. Del din mening og anbefal gjerne et annet headset som kan konkurere med dette.

PRISGUIDE | HJEMMESIDE

Endret av m4j3s7y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du kan være inne på noe der. Jeg har installert SoundMax-driveren til lydkortet på Asus Rampage Extreme HK'et mitt og stilt inn vista på 5.1. Alle høytalerne er aktiv i vista 5.1 testen. Jeg leser om folk som har kjørt basstest på headsettet, lagt det ned på bordet og det rister avgårde. Jeg er ikke i nærheten dette.

SupremeFX X-Fi Audio Card

- ADI® AD2000B 8-channel High Definition Audio CODEC

- EAX® Advanced™ HD 4.0

- X-Fi CMSS®-3D

- X-Fi Crystalizer™

- Creative ALchemy

- Supports 1 x S/PDIF out header

- Supports Coaxial/Optical S/PDIF out ports on rear

Når jeg prøver å kjøre Creative Sound Blaster X-Fi MB får jeg beskjed om at "The audio device supported by this application is not detected".

Endret av m4j3s7y
Lenke til kommentar

Jeg har gjort framskritt med å avinnstallere SoundMAX. Jeg her lest litt og ser at den har problemer i Vista. Windows tok seg frihet til å innstallere Microsoft's lyddrivere og nå funker det bedre, men er ikke helt i mål. Vet dere om noen kontrollpanel som gir meg mulighet til å kunne justere bass og andre toner?

Lenke til kommentar
Jeg ville ha prøvd meg på et nytt lydkort. Det vil være verd det viss du spiller, ser mye på film og hører på lossless-filer (.flac).

Kjøpte dette lydkortet for noen år siden:

https://prisguiden.no/produkt/56442

Fantastisk lyd kommer fra mitt Roccat, så jeg anbefaler deg å kjøpe det.

Jeg har et slikt selv men vet ikke hvordan jeg skal koble det da?

Jeg har aldri fått mic-inngangen bak på det kortet til å funke, bare linein foran, men kabelen på Roccat Kave er ikke såå lang så nå kjører jeg det på hovedkortet (Asus P5Q Deluxe). Der har jeg ikke noen problemer med micen når jeg tester den lokalt, men de jeg snakker med mener at lyden hakker :S

I forhold til det folk har sagt om det, har det vært litt labert resultat med Kave her også though. Så, hvordan kobler jeg det til XtremeGamer, så kan jeg prøve med det?

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Det er ikke mikrofoninngang på det lydkortet, så kople til alle bortsett fra den røde. Den putter du inn i hovedkortet. Så bare fyrer du inn med de fargene som er på ledningene på Kave.

Sorry for dårlig innlegg, jeg er stein.

Rart. Er mic-in til å legge i front på XtremeGamer, men ikke en bak? :S Jaja, da skal jeg prøve det. =D

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Det er sikkert fordi viftene dine er koplet på den samme strømmen som skjermkortet ditt bruker. Viss du har viftestyring så må du kople til alle viftene til den. Et annet triks er å sette opp lyden helt i Windows og stille på Kave-kontrolleren til passelig lyd er oppnådd.

Lenke til kommentar
Det er sikkert fordi viftene dine er koplet på den samme strømmen som skjermkortet ditt bruker. Viss du har viftestyring så må du kople til alle viftene til den. Et annet triks er å sette opp lyden helt i Windows og stille på Kave-kontrolleren til passelig lyd er oppnådd.

Lydkortet mener du vel? XP

Joda, har viftestyring, men ikke nok kanaler til alle. Bestillt ny, men med enda flere vifter, så får se ossen det blir.. Har Kave kobla til HKet for nå og høyttalerne på lydkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...