Gå til innhold

SMART-feil og ca 70 GB borte fra disk.

nor50

Anbefalte innlegg

Har en Seagatedisk som hele tiden har gitt fra seg en klikkelyd i lange tider. Høres på en måte ut som om hodene vil til å lese men ikke får det til. Har kjørt Seatools nå og fikk først SHORT DST Fails. Men nå får jeg pass på den, selv om det ikke er noen forandringer ellers. De ca 70 GB'ene er fremdeles ikke å se. Kjører så LONG DST test og den står det og pass på i løpet av få sekunder. På SHORT GENERIC får jeg FAIL. i LONG GENERIC som jeg kjører nå finner den masse feil, så LONG GERIC FAIL.

Så hva bør jeg da gjøre...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  cruzader skrev:
klikkelyder er tegn på døende disk, ville tatt backup av alt så feilmeldt disken hos butikken du kjøpte den fra.

Den har egentlig vært sånn lenge. Har tømt det jeg kan få utav den, men er jo nysgjerrig på hva de 70 GB'ene jeg ikke ser er for noe da... ;-)

Lenke til kommentar
  cruzader skrev:
hvor stor er disken? de 70gb kan være en plate eller deler av en plate armen ikke lenger klare lese fra.

1.5 TB

BTW, jeg har flere av disse diskene, kjøpt fra forskjellige webshopper. Har butikkene serienummer så man kan finne ut hvor disken er solgt eller hvordan løser man slikt...?

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...