f(x) Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Hei! Jula nærmer seg og jeg tenkte å ønske meg noen skikkelige hodetelefoner i år. Prisen kan derfor ikke være så altfor høy: ca. 500-600kr maks. Disse skal brukes til reise, f.eks. bil, hurtigbåt, kanskje buss og jeg tenker derfor på om støydemping kan være lurt (Hvordan er aktiv støydemping vs. ikke?). Lydkvalitet er viktig, vil gjerne at de skal gi god lyd for pengene. Jeg har sett på Sony MDR-NC7, men lurer på hvordan lydkvaliteten er siden det legges mest vekt på støydempingen i alle tester. Finnes det noe med bedre lyd til omtrent samme pris? Har også sett litt på AKG K 518 DJ. Hvis det ikke blir gave i år kjøper jeg sikker selv etter nyttår. Forslag? Endret 19. november 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 AKG K 518 DJ er noen veldig gode med tanke på at prisen bare er 399,- på cdon. Har de selv og er fornøyd. Relativt god støydemping... God lyd, kansje litt mye bass men jeg liker det... De er vist litt ubehalgelige for noen men ikke for meg.. [kommer ann på formen på hode og ører..] Absolutt og anbefale.. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Takk for kjapt svar Jeg er glad i bass så skal det er ikke noe stort problem. Bare at lyden forblir inne i hodetelefonene slik at folk rundt meg ikke blir forstyrret (blir litt irritert av andre). Hvis støydempingen er god kan jeg jo også skru ned volumet litt. Har aldri hatt noen ordentlige hodetelefoner, bare slike som er med når man kjøper mp3-spillere og slikt så jeg blir vel ikke skuffet uansett. Finnes det noe bedre eller er AKG'en det beste man får i prisklassen? EDIT: hvordan er nevnte Sony (første innlegg)? EDIT2: klarer vanlige mp3-spillere/mobiler å drive disse eller må man ha noen forsterker? Endret 19. november 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Akg'ene er vel de beste man får til portablet bruk i den prisklassen, de lekker lite lyd, og isolerer godt. trenger absolutt ikke noe forsterker for å drive dem. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Og du blir ivertfall IKKE missfornøyd om du får de, så du kommer ikke til å angre.. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) OK, da blir det vel de jeg må ønske meg/kjøpe da Skal uansett lese litt tester på nettet BTW: hvilken bitrate bør man bruke med slike hodetelefoner? Hvor går grensen for når man ikke hører forskjell? Endret 20. november 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Nå kom det faktisk test av Sony MDR-NC7 på dinside.no Ikke så veldig god kritikk, de må hele tiden nevne prisen som det mest positive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå