Gå til innhold

Film: Absentia: Kortfilm om de små og vakre tingene i naturen

Anbefalte innlegg

Har laget en liten kort naturfilm som handler om den unge generasjonen (min generasjon) sitt forhold til naturen og alle de små vakre tingene man finner der som man kanskje egentlig ikke legger merke til med det første.

Jeg er en nybegynner på dette, og det er den første filmen av denne typen jeg har laget. Så kom enten med skryt, kritikk eller forslag til hva jeg kan endre på eller gjøre bedre neste gang, men please, ikke slakt meg helt, for jeg er som sagt en nybegynner:)

Absentia

EDIT: Ja, det er noe som har skjedd med den etter at jeg lasta den opp på YouTube. Man legger merke til en jevnt over irriterende hakking, så det har ingenting med kamera å gjøre.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En nytelse å se. Jeg likte det rolige tempoet og de u-spektakulære motivene. Stilfullt laget/estetisk tiltalende. Den gode billedkvaliteten og musikken er naturligvis vesentlig ingredienser. Det eneste jeg stusset litt på var at den u-fokuserte sekvensen rett etter der musikken kommer inn kanskje varte et par sekunder mer enn nødvendig, og når det deretter fokuseres på vanndråpen så virket ikke den hundre prosent rolig og skarpt slik jeg skulle ønsket (eller mulig bare tull fra min side?). Ville jeg også dempet ’håndholdt-effekten’ en bitteliten smule? Eller er det bare at det hakker litt på youtube som gjør det en anelse for urolig for meg, vanskelig å si.

Alt i alt en fin avveksling fra alle filmene som på liv og død skal ha masse action osv.

Lag en kinofilm på samme måte og den kan godt bli en uventet kassasuksess!

Forutsatt gjengivelse over et storslagent stereoanlegg med evne til å gjengi stillhet og dybde, ville jeg personlig ha foretrukket naturlyder (vindsus i grener osv) fremfor musikk, men der kan jeg godt være i minoritet.

PS