lillerene Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 hvis du har dvi på tv kjøper du en dvi for å få bildet, lyden kan du få gjennom digital optisk eller phonoplug:=) rettelse: hvis du har dvi på tv kjøper du en dvi til hdmi for å få bildet, lyden kan du få gjennom digital optisk eller phonoplug:=) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 hvis du har dvi på tv kjøper du en dvi for å få bildet, lyden kan du få gjennom digital optisk eller phonoplug:=) Kan du også da gi link til produkter/kabler/overganger "som vil virke" 100% med hans tv. Dvs han får lyd i tvens høyttalere fra PS3 spill ved TVs input select RGB1(DVI) Lenke til kommentar
lillerene Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Du får HD over både HDMI, DVI og Komponent. HDMI og DVI er i praksis det samme video signalet, bare over forskjellige plugger. Og at HDMI også kan overføre lyd. Komponent klarer også å overføre HD, men er et analogt signal, så det kan være mere motakelig mot støy. (I praksis med greie kabler og korte avstander er det ikke noe problem.) Kjører HDMI -> DVI hos foreldrene mine for å få HD ut fra CanalDigital dekoderen. I tillegg kjører jeg der en phono -> jack for å få med lyd. komposit er analogt og komponent er digitalt vel? ingen analoge kabler som kan gi hd (verken 720 eller 1080 og komponent gir 720 Lenke til kommentar
lillerene Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 hvis du har dvi på tv kjøper du en dvi for å få bildet, lyden kan du få gjennom digital optisk eller phonoplug:=) Kan du også da gi link til produkter/kabler/overganger "som vil virke" 100% med hans tv. Dvs han får lyd i tvens høyttalere fra PS3 spill ved TVs input select RGB1(DVI) http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/til...av-optisk-kabel for å få digital lyd og hdmi til dvi finner du på nesten alle elektro butikker;) elkjøp har de beste i forhold til pris:p hva har du av lyd (inn) på tv? er den optiske på tvn ut? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 komposit er analogt og komponent er digitalt vel? ingen analoge kabler som kan gi hd (verken 720 eller 1080 og komponent gir 720 komposit og komponent er begge analoge signaler. komponent støtter vel ofisielt 1080i som maks, men de fleste mediaspillere og konsoller leverer 1080p. Det eneste er at ved avspilling av blueray blir det på analog side nedsamplet til 1080i, pga. noen sære restriksjoner i lisenser ol. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Tvn til trådstarter har ikke digital audio inn egenskaper. Ved bruk av kun HDMI out med må han terminere denne i en audio enhet som har dekoding før så sende analog på TVs analoge audio jack. Samme problemet er der ved optisk audio ut (TVn kan ikke ta imot dette direkte). Trådstarter må fortelle hvor han skal ha/høre lyden. Skal han ha den i TVn , eller via en receiver , eller direkte til et eksternt speaker sett. Dette legger føringer for hva han kan gjøre med PS3 tilkopling. PS3 har følgende outputs -HDMI out (digital video/digital audio) lyd digital 2.chl/5.1chl eller 7.1chl. -DIGITAL OUT (OPTICAL) connector :(digital lyd 2chl eller 5.1chl) -AV MULTI OUT connector : Multi kontakt hvor man kan få 2chl analog (denne er eneste muligheten å benytte om han skal ha lyd i TVn sin) Denne er også utgangen på PS3 som AV-kompositt kabelen tilkoples. Lenke til kommentar
lillerene Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 komposit er analogt og komponent er digitalt vel? ingen analoge kabler som kan gi hd (verken 720 eller 1080 og komponent gir 720 komposit og komponent er begge analoge signaler. komponent støtter vel ofisielt 1080i som maks, men de fleste mediaspillere og konsoller leverer 1080p. Det eneste er at ved avspilling av blueray blir det på analog side nedsamplet til 1080i, pga. noen sære restriksjoner i lisenser ol. link til svaret ditt? 1080i er jeg enig i men ikke at den er analog, no offence Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Alternativ 1: Bilde: HDMI til DVI (eventuelt HDMI-kabel med DVI-overgang. Lyd: PS3 AV Cable til Phono->Minijack-overgang -> Audio In RGB1 på TV. Alternativ 2: Bilde og lyd: Komponentkabel koples til inngang AV1 eller AV2. Om nokon med betre kjennskap til kva PS3-en leverer ut kan kanskje kommentere forskjellen på 1080i/50 og 1080i/60. HDMI-inngangen på TV-en tar 720p/60 og 1080i/60, komponentinngangen tar 720p/60, 1080i/60 og 1080i/50. link til svaret ditt?1080i er jeg enig i men ikke at den er analog, no offence Komponent er analogt. http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video D-Sub-kontakten (VGA) overfører og RGB-signaler, komponent og analogt. Ein VGA-kontakt kan levere 1080p. Endret 22. november 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Et spørsmål vedrørende din løsning Zeph , er om Playstation 3 kan konfigureres til å sende bilde på HDMI-Out connectoren og samtidig lyden som analog ut på AV-MULTI connection out. Om dette kan konfigureres i PS3 settingsene vil det være en dugelig løsning (jeg vet ikke om så er tilfelle eller ikke). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Du kan få video gjennom HDMI og audio gjennom Av Multi Out samtidig ja. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Ok Zeph - da var jo det avklart. Men jeg kan fremdeles ikke se at trådstarter har sagt/spesifisert noe om lyd kilde skal være : i TVn , i et eksternt 5.1/7.1 høyttaler sett , eller via en AV-Receiver. Vi antar at det er TVs innebygde stereo høyttalere med papp-lyd her sålangt da.. Endret 22. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Vengance Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Ok Zeph - da var jo det avklart.Men jeg kan fremdeles ikke se at trådstarter har sagt/spesifisert noe om lyd kilde skal være : i TVn , i et eksternt 5.1/7.1 høyttaler sett , eller via en AV-Receiver. Vi antar at det er TVs innebygde stereo høyttalere med papp-lyd her sålangt da.. Har prøvd å få til lyd med AV uten hell . hva gjør jeg feil ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Har du sjekka innstillingene på konsollen? Lenke til kommentar
Vengance Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Har du sjekka innstillingene på konsollen? Ja , har de på Audio input kontakt Scart/Av multi ! Hadde vært konge vis vi fik til dette Hvor skal jeg koble AV Kabelen ? Lenke til kommentar
Vengance Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Har du sjekka innstillingene på konsollen? Ja , har de på Audio input kontakt Scart/Av multi ! Hadde vært konge vis vi fik til dette Hvor skal jeg koble AV Kabelen ? Til AV1 Eller AV2 eller AV3 eller AV4 ? Lenke til kommentar
Vengance Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Kansje jeg kan bruke Component vil det bli like bra da ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Skal du bruke HDMI må du ha ein overgang til minijack og mate den inn på RGB1 på TV-en. Du kan fint bruke komponent ja, om du har det. Det tar du inn på AV1 eller AV2, betyr ikkje noko kva for ein. Då skal lyden inn på Audio R og L på AV1 eller 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå