Kieft Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 Hvis de ikke er skitne, altså full av drit? Jeg har blitt opplært til å vaske klærne mine etter et par dagers bruk, samme hvor reine de er. Er det noen helseårsak til dette, eller er det bare for forfengelighetens skyld? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 pga du svetter... og klærene begyner å lukte Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 svette og lukt Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 19. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Ser den med lukta. Og for min del tenkte jeg at det var eneste grunnen til å vaske klærne, men de begynner ikke å lukte etter kun et par dager? Men da er altså grunnen til at man vasker klærne forfengelighet. Takk. Endret 19. november 2009 av Eiiid Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 T-skjorter og gensere bør man vaske etter et par dager pga svette og slik. Bukser er det gjerne ikke så nøye og vaske så ofte hvis de ikke ser skitne ut, mener jeg iallefall. Undertøy og sokker bør vaskes etter en dags bruk, men det gjør vel de fleste. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Å lufte klær hjelper mye. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Hvorfor lufte tøy som kan vaskes? Vasker du riktig er det ikke noe bedre enn lukten av nyvaskede klær. Ser ikke greia med å lufte tøy. Det minner meg bare om den Åpen Post-sketsjen med han lærern som har ti like gule skjorter som han svetter i og lufter de. Endret 20. november 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Vasking sliter på klær meir enn lufting. Bukser treng ein ikkje vaske heile tida, med mindre dei blir brukt i aktivitetar der ein svetter mykje. Plagg som ligg direkte på kroppen er dei viktigaste å vaske og skifte ofte. Om du går på besøk til nokon i ein gensar og tar den av når du kjem heim er ikkje den skitten og kan hengast i skapet igjen. Heime går eg stort sett kun i joggebukser og treningsskjorter (type polyester). Lett å gå i, god bevegelighet og tåler vask betre enn bomull. Alt med måte. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Om det er klær som er inntil kroppen, i områder der du svetter mye, eller med mye bakterier er det lurt å vaske ofte (t-trøyer, boksere, sokker). Bukser og gensere trengs stort sett ikke å vaskes, med mindre du ser at det er nødvendig. Bruk common sense. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Hvorfor lufte tøy som kan vaskes? Vasker du riktig er det ikke noe bedre enn lukten av nyvaskede klær. Ser ikke greia med å lufte tøy. Bukser kan vaskes det også, men jeg foretrekker lufte dem i stedet da. Skyt meg. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Hehe tenkte ikke på bukser. Jeg sparer deg Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Klær som er først vasket (uten tøymykner) og deretter lufttørket ute, lukter bedre enn noe. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Fordi man ikke vil lukte uteligger. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Fordi man vil ha rene klær, og rene klær som du vet lukter godt øker selvtilliten din, noe som gjør at du føler deg generelt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå