b0rre Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei, Jeg har fått tak i et vapochill som jeg tenkte å strekke quad'n min litt i. Men før jeg får startet så har jeg litt småting jeg skulle hatt litt hjelp til:) Dette med kondens er et stort problem når man begynner å kjøre minusgrader på cpuen, så jeg har lest litt rundt om på nettet og funnet ut at Arctic keramisk pasta var tingen å bruke siden den er lagd for ekstremt lave temperaturer. Denne er nå kjøpt inn og ligger på bordet her. Så er det dette med isolering og beskytting av hovedkort og socket. Her trenger jeg litt tips og hjelp fra erfarne overklokkere med bakgrunn fra fasekjøling og andre ekstreme kjølemetoder som tørris,nitrogen etc. Hva bruker dere for å beskytte hovedkortene deres? Og hva burde jeg tenke på når jeg monterer alt sammen? Er det noe jeg må være spesielt oppmerksom på? I alt håper jeg å få cpuen min stabil på minst 4.3Ghz. Kjører idag en vannkjøling å klarer å kjøre tilnærmet stabilt på 4.1Ghz. Noe jeg syns er helt ok:) Takker for all hjelp jeg får:) Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Kan anbefale deg å lese litt på xtremesystems sine forum, men jeg kan gi deg noen gode linker. http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=40 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=125155 Litt forskjellige metoder, men fra egne erfaringer anbefaler jeg deg å bruke noe som heter Kneaded rubber eraser eller kunstnerviskelær om du vil. Det er det som blir brukt i den første linken. Fungerer veldig bra hvis du har gjort det riktig og det kan brukes mange ganger om igjen. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Kan anbefale deg å lese litt på xtremesystems sine forum, men jeg kan gi deg noen gode linker.http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=40 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=125155 Litt forskjellige metoder, men fra egne erfaringer anbefaler jeg deg å bruke noe som heter Kneaded rubber eraser eller kunstnerviskelær om du vil. Det er det som blir brukt i den første linken. Fungerer veldig bra hvis du har gjort det riktig og det kan brukes mange ganger om igjen. Hvordan prepper du med dette kunstviskelæret? Er det bare å gnu i hendene som plastelina og dytte det litt rundt omkring? Og hvordan blir det da under cpuen? Det må jo også isoleres for å unngå å få kondens under den. Hvor får jeg tak i kunstviskelær i oslo? Dette er noe jeg aldri har vært borti så har ikke peiling på det..=\ Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har aldri isolert noe oppi socketen til cpu'en. Dette har gått helt fint uten for meg. Det du gjør er at du kjøper noen slike viskelær. Vet ikke hvor, men disse får du i slike firkanter. Du varmer den litt opp, ha den foran ovnen for å myke den opp. Så drar du av en passe bit og presser den ned på hk. Dette repeterer du helt du får et middels tykt lag med viskelær. Start: Slutt: Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Kan jeg ikke likegreit bruke den 10mm tykke neopren matta jeg har til å isolere slik da? blir jo liggende noe press på den fra kjøleren så det kan vel kanskje brukes? Mange minus hadde du når du drev med den tørrisen? Blir vel neppe det samme med Vapo'n, siden den klarer 35minus ca ved 180watt belastning. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du kan nok bruke den, men jeg bruker både neopren, tørkepapir og "viskelær". Tempen var vel ca det dobbelt så mye. Hadde ikke noe måleinstrument da, så kan ikke si noe sikkert. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Vurderer å bare montere sammen greiene for å teste egentlig.Siden ikke socketen blir dyttet mye fett i så har jeg egentlig alt jeg trenger. Er vel ikke så alt for mye fukt som kan komme uansett vil jeg tro ved normal klokking. Et hovedkort koster vel heller ikke all verden så det kan jeg leve med om ryker. Dette er litt for morro skyld, å det er morro når noe ryker også. Da er det en god unnskyldning til å få seg noe nytt:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå