Gå til innhold

Hvordan enablere DMA i Windows 2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

øøø...husker ike helt men tror det er kanske lik xp. du må gå i enhetsbehandling. altså høyre klikk på min datamaskin>egenskaper>maskinvare>enhetsbehandling. der viser du egenskapene ved å dobbelklikke på brenneren som du finner under ide atapi drivere eller noe. der klikker du på den ide kontrolleren som din brenner er på, men bare klikk på alle og sett alle på dma for alle skal være på dma.

men hvis det ikke er der kan du prøve å klikke på dvd cd-rom stasjoner. fortsatt inni enhetsbehandling.

nå er det sikekrt noen som har svart før jeg har klart å skrivi ferdig.

Lenke til kommentar
Jeg har en Asus 52x brenner, og jeg får "data rate too low" feilmelding i NERO. Jeg prøvde PowerDVD sin DMA enabler men den klarte ikke å enablere DMA på CD brenneren... Hva skal jeg gjøre?

Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> IDE-kontrollere -> Velg IDE-kanalen som brenneren bruker -> Høyreklikk -> Egenskaper -> Avanserte innstillinger

Lenke til kommentar
står det et eller anet sted "gjellende overføsingsmodus"? Da står det om den er aktivert eller ikke.

"gjelder ikke" "pio"   "dma 2"  og no piss.

Jeg sitter på skole PC'en akkurat nå, så jeg kan ikke sjekke, men jeg var innom det med ide/atapi kontrollere i dag tidlig og der stod det at den skulle bruke DMA hvis tilgjengelig, men den er ikke aktivert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...