Gå til innhold

Surround til 15-20k

Anbefalte innlegg

Hallo, sikler litt på å bytte ut mitt Z-5500 mot noe bedre og mer "voksent" :yes:

Bruker det like mye til spill og film/tv som musikk, allround med andre ord.

Det burde spise det meste av musikk, men rock/metall og i den enden blir mest hørt på.

Det meste går via PS3, bruker PS3 til spill og som mediasenter.

Er Sony W4000 40" som tår seg av bildet.

Hva får jeg for ca 15-20000,-?

Har sett på DALI Concept 6, de burde gjøre en god jobb?

Har lest litt om de å virker som om de fleste mener de er gode "allround".

Men er mere usikker på reciver valget..

Tenker på en Denon AVR-1910, men finnes alternativer også?

Liker utsendet på Denon, men om det er noe andre som gir bedre lyd så spiller ikke det så stor rolle :roll:

Ser ut som HiFi-klubben liker DALI Concept 6 og Denon-AVR komboen.

Men har også sett på disse:

XTZ 99 + 93-pakke 5.2

Det blir kostende noen tusen mer enn Dali, men om det er verd det så kan jeg kanskje se litt lengre ned i pengboken :whistle:

Kan Pioneer VSX-919 duge for XTZ pakken?

Er ikke noe som jeg skal kjøpe med engang, tenkte til jul kanskje, mulig julegave til meg selv:twisted:

Setter stor pris på innspill av dere som kan litt mer:)

Trenger sikkert høytalerkabler også..? :mrgreen:

Edit:

Hva med Yamaha RX-V765?

http://www.hjemmekino.no/database/avampinf...x?katalognr=233

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt råd: Ikke spar penger ved å kjøpe billigst mulig receiver, det vil du bare angre på i lengden. Du bør nesten titte litt på tester av receivere som er på markedet nå (endrer seg fort, og modeller kommer og går), og kjøpe den beste du føler du har råd til. I prisklassen 5-6 tusen, er det masse å velge i, noe er fryktelig dårlig, noe er ganske bra. Men kvaliteten går opp endel om du har råd til å nærme deg ti-tusen. Ser at XTZ pakka får veldig god omtale rundt omkring, så den kan vel absolutt være en god løsning. Høyttaler kabler trenger ikke koste veldig mye. Soundgarden.no har rimlige Eagle Future Line 2.5mm, som burde holde greit som en "komme igang" kabel. Du kan heller spe på med bedre kabler etterhvert som du får kløen etter på kjøpe noe nytt :)

Lenke til kommentar
Et godt råd: Ikke spar penger ved å kjøpe billigst mulig receiver, det vil du bare angre på i lengden. Du bør nesten titte litt på tester av receivere som er på markedet nå (endrer seg fort, og modeller kommer og går), og kjøpe den beste du føler du har råd til. I prisklassen 5-6 tusen, er det masse å velge i, noe er fryktelig dårlig, noe er ganske bra. Men kvaliteten går opp endel om du har råd til å nærme deg ti-tusen. Ser at XTZ pakka får veldig god omtale rundt omkring, så den kan vel absolutt være en god løsning. Høyttaler kabler trenger ikke koste veldig mye. Soundgarden.no har rimlige Eagle Future Line 2.5mm, som burde holde greit som en "komme igang" kabel. Du kan heller spe på med bedre kabler etterhvert som du får kløen etter på kjøpe noe nytt :)

Har bestilt Yamaha RX-V765 og den var den beste jeg hadde råd til.

Den har mulighet for bi-amp så om jeg trenger mer effekt så har jeg mulighet til å få det :yes:

De sier det er en av de beste reciverne til under 10000kr klassen :)

Har også bestilt kabler til SUB og blir biltema 4mm2 til høytalerne.

Valget faller sikkert også på XTZ pakken.

Lenke til kommentar

Da er XTZ pakken sendt fra surround.no og biltemakableri hus :w00t:

Ble 2.5mm2 for de hadde ikke 4mm2 inne, men det går vel like bra?

Så da er det bare å vente til pakkene kommer i hus :yes:

Skal trekke kabler å sette opp hyller til høyttalerne bak, slik att det bare er "plug and play" når resten kommer.

Men bør høyttalerne bak stå mye fra veggen?

De blir plasser i hjørne så de blir ikke klint inntil uansett.

Lenke til kommentar
Misunner deg fælt, men de høytalerne trenger mye effekt, så håper du har noe med trøkk :)

Har en Yamaha RX-V765 på tur og den kan jeg bi-ampe front høyttalerne :)

"Den oppgitte effekten på 7 x 95 er målt ved DIN, 1kHz, 1%, 8 ohm. Hvis man ikke har behov for 7.1 oppsett har denne forsterkeren mulighet for å biampe kanalene til front. Dette betyr at man bruker 4 forsterkerkanaler isteden for 2, noe som kan gi bedre trykk og kontroll på fronthøyttalerne."

Lenke til kommentar

Skal trekke kabler å sette opp hyller til høyttalerne bak, slik att det bare er "plug and play" når resten kommer.

De absolutt aller fleste høyttalere trenger litt luft, og litt avstand til bakvegg og sidevegg.

Misunner deg fælt, men de høytalerne trenger mye effekt, så håper du har noe med trøkk :)

"Den oppgitte effekten på 7 x 95 er målt ved DIN, 1kHz, 1%, 8 ohm. Hvis man ikke har behov for 7.1 oppsett har denne forsterkeren mulighet for å biampe kanalene til front. Dette betyr at man bruker 4 forsterkerkanaler isteden for 2, noe som kan gi bedre trykk og kontroll på fronthøyttalerne."

Nåvel - biamping med en surroundreciever forutsetter at strømforsyningen leverer nok kraft. At det er 7*95w kan du ta med en passelig klype salt. Det er målt ved kun 1khz, altså ikke noe sveip som en FTC-måling, og med 1 % total harmonisk forvrenging. Det er en latterlig målemetode spør du meg. Det står heller ikke om det er målt på alle kanaler, noe som er vesentlig, da det sier en del om strømforsyningen som leverer strøm til forsterkermodulene.

Lenke til kommentar

De absolutt aller fleste høyttalere trenger litt luft, og litt avstand til bakvegg og sidevegg.

Nåvel - biamping med en surroundreciever forutsetter at strømforsyningen leverer nok kraft. At det er 7*95w kan du ta med en passelig klype salt. Det er målt ved kun 1khz, altså ikke noe sveip som en FTC-måling, og med 1 % total harmonisk forvrenging. Det er en latterlig målemetode spør du meg. Det står heller ikke om det er målt på alle kanaler, noe som er vesentlig, da det sier en del om strømforsyningen som leverer strøm til forsterkermodulene.

Skjønner da at den ikke leverer 7'*95w når strømforsyningen er på 400W, alle produsenter måler forskjellig hvor mye watt reciveren har, det er ikke NAD-watt ;) Tok fram teksten for å forklare hva bi-amping var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...