Hootie Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei Me har 3 pcer som er koplett opp i eit lokalt nettverk. Dette er 2 bærbare der den eine har XP og den andre har Vista, samt ein stasjonær PC med Vista. Me bruker den stasjonære til å lagre filmer og musikk, og deler med dei 2 bærbare + PS3 og hjemmekinoreciveren min. Me har 10Mbit fiber inn i huset, og ein Linksys WRT350 trådlaus router. PS3, reciver og den stasjonære pcen er koplet med kabel, mens til dei to bærbare bruker me det trådløse nettverket. Problem 1 er at eg synst det går ganske seint å sende filer mellom maskinene. Og no når eg sjekker koplinga til den stasjonære så står det hastighet 1.0Gps. Er ikkje det veldig tregt? Kva kan eg i tilfelle gjer for å få utnyttet nettverket mitt optimalt? Så er det problem 2. Eg har åpna deling på mappene med filmer, musikk og bilder, og eg har valgt at dei to bærbare er medeigere på desse, men eg kan fortsatt ikkje endre noke fra dei bærbare maskinene. Kva kan eg ha gjort feil her? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 1.0Gpbs er ikke tregt nei. det går 10, 100, 1000Mbit, og tusen megabit er = 1 gigabit. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Har de to maskinene koblet til med trådløst 802.11g eller 802.11n nettverkskort. Har de bare 802.11n har de en teoretisk maks hastighet på 54Mbps, og en praktisk på rundt 25Mbps et sted. Da kan jeg godt forstå at det føles tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå