Gå til innhold

Bærebar pc starter tregt etter hvilemodus...?

altairz

Anbefalte innlegg

Når jeg lukker lokket på batteristrøm, går den i hvilemodus. Ønsker å få maskinen til å starte igjen så raskt som mulig når jeg åpner lokket igjen, men den bruker veldig lang tid på å komme til skrivebordet igjen.

Det skal jo egentlig bare ta få sekunder før den kommer dit igjen. Har hatt dette problemet med både Mandriva og Sabayon når jeg har brukt dem på en bærebar pc. Bruker for tiden Sabayon.

Er det noe jeg kan gjøre for at den skal starte raskere etter hvilemodus?

Kan selvfølgelig få den til å bare få blank skjerm, da starter den med en gang, men da bruker man også en del mer strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir alltid litt forvirret av de norske oversettelsene Antar hvilemodus er det samme som "Hibernate"?

I Ubuntu har jeg i alle fall valget mellom:

- "Hibernate" lagrer minnet på disken, setter et flagg i oppstarten og skrur av maskinen. Dette er litt raskere enn å starte på nytt, men ikke mye, og i tillegg husker den hva du drev med sist.

- "Suspend", beholder spenningen på minnet, men skrur av stort sett alt annet. Tar et blunk å få opp skrivebordet igjen, og batteriet varer i 3 døgn (ca). Husker også alt du drev med ofc..

Så jeg tror svaret til deg er velg "Suspend"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...