Gå til innhold

Jobb på kino?

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Det optimale vil være å jobbe på en kommunalt eid kino. Da får du mye bedre betalt enn hos de som styres av private aktører, jevnført SF sine kinoer. En kommunal kino har som mål å gå sånn cirka i null, mens en privateid kun tenker profitt. Det fører til at absolutt alt skal spares inn på og effektiviseres. En viktig faktor er å holde lønningene lavest mulig, og samtidig få mest mulig arbeid gjort. Det betyr unødvendig mye stress. Lønningene hos kommunale kinoer tilsvarer kommunale satser. Det betyr helgetillegg, kveldstillegg, og så videre.

Alderen din kan være en hindrig. I hvert fall hvis du ønsker å jobbe med salg av billetter og kioskvarer. De fleste ønsker en myndig person til det arbeidet, men ikke alle stiller det som et krav.

Lykke til!

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Hos oss som er en kommunal kino så har vi 18 års nedre grense som kinomaskinist så kan være flere som har dette.

Er noe regler med at det jobbes med bevegelig maskineri og at man som regel er alene ansvarlig for brannsikkerheten ved evakuering o.l

edit. har jobbet som kinomaskinist i 10 år nå og grunnlønnen før tillegg er 309000 + natt/kvelds tillegg.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-127711

Var og spurte forrige uke, og de sa at det beste jeg kunne gjøre var å levere en CV på oslokino.no. Har gjort det nå, men tror ikke jeg vil få noe jobb der.

Lenke til kommentar
Kor står det at ein må vere myndig for å selge billettar?

Om man skal drive med penger så må man jo være over 18 år. Man kan ikke sitte i kassen på rema 1000 vist man er 16,da får man kun lager jobb osv.

Jeg jobba (og satt i kassa altså) på både dagligvarebutikk og i skobutikk fra jeg var 16.

Det er bare 16 man må være for å ha med penger å gjøre. Men da kan man ikke selge alkohol, og det må visstnok være en annen person på jobb som er over 18 hvis man skal kunne selge tobakk

Lenke til kommentar
Kor står det at ein må vere myndig for å selge billettar?

Om man skal drive med penger så må man jo være over 18 år. Man kan ikke sitte i kassen på rema 1000 vist man er 16,da får man kun lager jobb osv.

Det er ikkje riktig. Eg har sjølv jobba på MIX kiosk fra eg var 14-15. Når eg var 13 var eg avisbud og dreiv med penger der. Dessuten så selger ein hverken tobakk eller alkohol i ein billettskranke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...