JonV Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ja jeg har en ekstern disk som jeg har film musikk og bilder på. Denne har jeg formatert i FAT32 for jeg bruker den som PS3 Media server lagring og. Men FAT32 tar jo ikke filer over 4gig noe jeg vet og er fult klar over. Men nå har jeg og satt opp windows til å kjøre backup mot denne disken, men her er det snåle, Backup img som windows7 lagrer på den disken er på 80gig+ hvorfor får windows lov å lage så store filer på disken og ikke jeg. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ser mer ut som om Win7 forventer at disken er formatert med NTFS. Sannsynligheten er stor for at filen er helt ubrukelig. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Mulig det at den er ubruklig, men den er fremdeles på 80+ gig og fila ligger der og tar opp plass. Så Why får windows lov ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Den "er" ikke på 80+ gig , det er kun informasjon fra systemet som "sier" at den er det. Windows backup (i Win7) krever at target er NTFS. Hvis du ser i event loggen vil du nok se meldinger på at backup er "failed" , den har startet backupen - skriver til fil - nådd 4GB - terminert . Edit: Og den er ubrukelig - garantert . Endret 19. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Mulig det at den er ubruklig, men den er fremdeles på 80+ gigog fila ligger der og tar opp plass. Så Why får windows lov ? Det er ikke det at windows får lov til å overskride FAT32 standarden. Windows har opprettet en fil du ba om. Det er derimot rart at programmet ikke oppdager at filsystemet er feil. Windows overfører ikke en fil fra en disk til en annen. Den oppretter en fil og starter så å skrive backup til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå