DaMole Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei Jeg lurte på om man kan få seg en jobb som assistent i flytårnet på en flyplass. Engelsk læreren min sa at det var mulig når jeg og han hadde en fagsamtale. Han har en svoger som er flygeleder i et flytårn, og jeg mener på at engelsk læreren min sa at svogeren sa at det gikk an (heh, blir litt mye han sa at hun sa osv x) ). Jeg er 16 år forresten. Takker for svar! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 HeiJeg lurte på om man kan få seg en jobb som assistent i flytårnet på en flyplass. Engelsk læreren min sa at det var mulig når jeg og han hadde en fagsamtale. Han har en svoger som er flygeleder i et flytårn, og jeg mener på at engelsk læreren min sa at svogeren sa at det gikk an (heh, blir litt mye han sa at hun sa osv x) ). Jeg er 16 år forresten. Takker for svar! Jeg håper du isåfall ikke gjør så veldig mye annet enn å hente kaffe og vaske gulv isåfall... No offence men jeg ser helst at akkurat den jobben som innebærer alt som har med guiding av fly og papirarbeid oppi der blir gjort av folk som har erfaring og er fullt utlært i faget. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Nei, selvfølgelig tenkte jeg ikke på å gjøre det. I tillegg så får jeg jo sett hvordan de jobber, siden jeg skal ta flygelederutdanningen om ca 3 år. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har ikke hørt om noen tilfeller, hva skulle du liksom gjort der? Tviler på at noen gidder å betale deg for at du skal sitte og se hva som skjer. Ta kontakt med noen flyplasser, kanskje noen som ikke er så altfor store og se om det er noen muligheter. Hvis det går så kan det sikkert hjelpe deg med å få jobb på samme sted etter endt utdanning også. Lykke til ihvertfall, høres ut som en spennende jobb å ha og en god vei å gå yrkesmessig Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ja, vi har en liten flyplass der kun Widerøe kan lande. Kommer kanskje fly 4-10 ganger om dagen så det er ikke akkurat en travel flyplass Får se hva de blir til. Takk Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Er jo begrenset med hvor mange flyplasser det er i nærheten. Siden du er 16 har du jo ikke billappen og kan kjøre langt til nærmeste flyplass. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Har moped lappen og flyplassen er 6-9km unna Lenke til kommentar
nogod Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Har moped lappen og flyplassen er 6-9km unna Hei. Jeg er flygeleder, og kan anbefale det å sjekke ut http://www.avinor.no når det gjelder det meste av stillinger. Det tårnet du snakker om høres ut til å være et tårn med AFIS, altså ikke et tårn med flygeledere. De tårnene er enmannsbetjente, du må altså sjekke kriterier for å bli AFIS-fullmektig i så fall. Er det en kontrollert flyplass blir situasjonen noe annerledes. Jeg vet ikke helt om en 16-åring vil kunne få fast stilling som LTT-fullmektig (tidligere tittel var flygelederassistent) i teorien. I praksis er dette en yrkesgruppe som er på vei ut av flytårnene og inn i andre arbeidsoppgaver, så Avinor vil neppe ansette noen. Du må fullføre videregående uansett for å kunne søke flygelederopptak, og deltidsarbeid som LTT-fullmektig er nok heller ikke aktuelt for Avinor. Dessverre. Lykke til, og velkommen som flygeleder om noen år:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå