AMMO113 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei. Kjører Win 7 på en OCZ Vertex turbo 120 GB. I tillegg har jeg 3 andre disker (ikke SSD), hvor jeg ønsker å kjøre 2 av de, som er identiske, i RAID 0. Alt er SATA. Setter jeg konfigurasjonen i BIOS til RAID får jeg blåskjerm under oppstart og påfølgende reboot. Når jeg prøver å lage et RAID volum får jeg ikke velge disker. Hovedkort er ASUS P6T SE. Går det ikke å mikse RAID og NON-RAID? Må diskene jeg skal ha i RAID være i PM/SM/PS/SS/CS? Leste noe i hjelp om at diskene skulle gjøres dynamiske, uten at jeg får til det i Diskbehandling. Hvordan gjør man diskene dynamiske? Prøvd å laste ned Intel Matrix Storage Manager også, men den vil ikke la seg innstallere. Finner jo en del om RAID når jeg googler, men bare om hvordan det fungerer. Og bruksanvisningen til ASUS er så som så.... Når prisene faller tenkte jeg å kjøpe en SSD til for RAID0 på OS-disken. Hvis jeg finner ut av dette da... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hehehehe klassisk problem Igjen. For å slå over i RAID må OSet ha drivere ellers blir det blåskjerm. Så her har du 2 valg, en koble OS diskene selv om de ikke skal være med i RAIDet på en annen kontroller når du slår på RAID for å så legge inn driveren. Eller reinstallere OSet med RAID driveren. Driveren MÅ finnes så lenge disken med OSet står på en kontroller som står i RAID modus, ikke noe om og men der i gården, driver må du ha enten du vil eller ei. Lenke til kommentar
AMMO113 Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Hehehehe klassisk problem Igjen.For å slå over i RAID må OSet ha drivere ellers blir det blåskjerm. Så her har du 2 valg, en koble OS diskene selv om de ikke skal være med i RAIDet på en annen kontroller når du slår på RAID for å så legge inn driveren. Eller reinstallere OSet med RAID driveren. Driveren MÅ finnes så lenge disken med OSet står på en kontroller som står i RAID modus, ikke noe om og men der i gården, driver må du ha enten du vil eller ei. Det ble reinstall av Win 7 Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå